در 18 آبان روز ملی کیفیت، شرکت رویا طرح داخلی به عنوان یکی از پیشروان صنعت طراحی داخلی در کشور، اعلام می‌کند که همواره توجه ویژه‌ای به کیفیت محصولات خود داشته است. 

کیفیت به معنای رعایت استانداردهای از پیش تعیین شده و بین‌المللی است. هر محصولی که بر اساس این استانداردها ساخته شده باشد را می‌توان «باکیفیت» دانست. رعایت اصول کیفی در تمامی خدمات و محصولات ارائه شده توسط سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف آنقدر مهم است که یک روز در تقویم را به نام «روز کیفیت» نامگذاری کردند. این تاریخ فرصت خوبی است تا شرکت‌ها و ارائه دهندگان خدمات با کیفیت به بهبود خدمت‌رسانی فکر کنند، استراتژی بنویسند و برای جلب هر چه بیشتر رضایت مشتریان‌شان دست به اقدام بزنند. 

در این مقاله به برخی از عوامل که در افزایش کیفیت محصولات این شرکت نقش دارند، اشاره می‌کنیم.

توجه به کیفیت در محصولات و فرآیندهای شرکت رویا

در دنیای امروز، رقابت بین شرکت‌ها برای کسب رضایت مشتریان بسیار شدید شده است. شرکت‌هایی که بتوانند محصولات و خدمات باکیفیتی ارائه دهند، در این رقابت موفق خواهند شد. شرکت رویا طرح داخلی نیز با درک این موضوع، سه اصل تحقیق و توسعه، کنترل کیفیت و خدمات پس از فروش را در دستور کار خود قرار داده است. این سه اصل، پایه‌های موفقیت این شرکت در ارائه محصولات و خدمات باکیفیت به مشتریان خود هستند.

در این متن، به بررسی این سه اصل و مزایای آن‌ها برای شرکت رویا طرح داخلی و سایر شرکت‌ها خواهیم پرداخت.

– تحقیق و توسعه: شرکت رویا طرح داخلی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و پژوهش‌های علمی، به‌روزرسانی و ارتقای محصولات خود را اولویت امور قرار داده است. این شرکت با توجه به نظرات و نیازهای مشتریان، محصولات جدید و خلاقانه‌ای را طراحی و تولید می‌کند. همچنین با برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان، سطح دانش و مهارت آن‌ها را افزایش می‌دهد. 

هر چند تحقیق و توسعه همیشه یک فرهنگ کاری در شرکت رویا طرح داخلی بوده است اما به صورت رسمی واحد تحقیق و توسعه شرکت رویا طرح داخلی از سال 1400 با تمرکز ویژه بر جزئیات انواع کفپوش‌ها و دیوارپوش‌های وارداتی و تولید داخل شروع به کار کرد. 

– کنترل کیفیت: شرکت رویا طرح داخلی با رعایت استانداردهای بین‌المللی و ملی در زمینه کنترل کیفیت، از سلامت و امنیت محصولات خود اطمینان حاصل می‌کند. این شرکت با استفاده از تجهیزات دقیق، متخصصان و کارشناسان مجرب، تمامی مراحل تولید را با دقت بالا گام به گام جلو می‌برد. همچنین با انجام آزمایش‌های مختلف، عملکرد و کارآیی محصولات را مورد آزمون و خطا قرار می‌دهد.

در رویا طرح داخلی کنترل کیفیت به عنوان یک فرآیند سازمانیِ مستقل و به خصوص، از سال 1398 با آغاز تولید محصولات داخلی به فرایندهای سازمانی شرکت رویا اضافه شد. 

– خدمات پس از فروش: شرکت رویا طرح داخلی با ارائه خدمات پس از فروش مناسب، رضایت و وفاداری مشتریان را جلب می‌کند. این شرکت با ارائه خدمات پس از فروش، خدمات نگهداری و تعمیر، پاسخگوی نگرانی‌ها و شکایات مشتریان کیفیت محصولاتش را به خوبی تضمین می‌کند. همچنین این شرکت با برگزاری نظرسنجی‌ها و جمع‌آوری بازخوردها، عملکرد خود را ارزیابی کرده و برای بهبود آن تلاش می‌کند. 

افزایش کيفيت محصولات برای رویا طرح داخلی یعنی افزایش رضایت مشتری، افزایش طول عمر محصول و خدمات و در نهایت افرایش میزان مخاطبان و مشتریانی که می‌خواهند بهترین و باکیفیت‌ترین کف‌پوش‌ها و دیوارپوش‌ها را داشته باشند. این هدفی جدانشدنی از اهداف رویاست که برای تحقق آن متخصصان از سراسر ایران کنار هم جمع شدند و هر کدام با علم و آگاهی نقشی در پیشبرد آن دارند.

تاریخچه روز ملی کیفیت در ایران

روز ملی کیفیت در ایران هر ساله در تاریخ ۱۸ آبان برگزار می‌شود. هدف از نام‌گذاری این روز، افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت کیفیت و ضرورت توجه بیش از پیش به آن در سطح جامعه است.

اهداف روز ملی کیفیت در ایران عبارتند از:

  • افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت کیفیت و ضرورت توجه بیش از پیش به آن در سطح جامعه
  • حرکت بسوی نظام مدیریت کیفیت جامع با در اختیار داشتن یک متدولوژی اجرایی علمی
  • امکان ارزیابی سازمان‌های کشور بر اساس معیارهای علمی ارزیابی عملکرد با رویکرد مدیریت کیفیت محصول
  • ایجاد انگیزه و تشویق سازمان‌ها به بهبود مستمر کیفیت محصولات و خدمات خود
  • الگوبرداری از سازمان‌های برتر در زمینه کیفیت

اهمیت توجه به کیفیت در سازمان

کیفیت یکی از عوامل مهم در موفقیت سازمان‌ها و کسب‌وکارها است. سازمان‌هایی که کیفیت محصولات و خدمات خود را بهبود می‌بخشند، می‌توانند رضایت مشتریان را افزایش داده و در نتیجه، مزیت رقابتی خود را در بازار حفظ کنند.

کیفیت همچنین می‌تواند به بهبود عملکرد سازمان‌ها در زمینه‌های مختلف مانند کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و بهبود ایمنی کمک کند.

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی