کفپوش لمینت ( Laminate Flooring) که اصطلاحا به آن پارکت لمینت هم گفته می‌شود، از تخته فیبر فشرده (Hard Density Fiberboard) تشکیل شده و مانند پارکت‌های چوبی، به صورت مستقیم از چوب درختان ساخته نمی‌شود. بسیاری از افراد ممکن است این دو محصول را با یکدیگر اشتباه بگیرند، اما تفاوت‌های اساسی میان آن‌ها وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سازگاری لمینت‌ها با محیط‌‌زیست نسبت به پارکت‌های چوبی اشاره کرد. تفاوت‌های دیگر این محصول را در ادامه مطلب خواهید خواند، اما پیش از آن لازم است لمینت را به عنوان محصولی چند لایه، بهتر بشناسید.

تفاوت میان لمینیت و پارکت لمینیت ویلروی اند باخ لمینیت طرح چوب رنگ روشن

کفپوش لمینت چیست؟

کفپوش لمینت Laminate Flooring، محصولی چندلایه است که هسته یا مغزی آن از تخته فیبر فشرده (Hard Density Fiberboard) تشکیل‌شده‌. روی بالاترین لایه کفپوش‌های لمینت لایه‌ای بی رنگ به نام اورلی overlay قرار می‌گیرد. جنس اورلی رزین ملامین است و روی کاغذ دکور که لایه بعدی کفپوش لمینت است، چسبانده می‌شود. این لایه مقاومت کفپوش در مقابل تردد، خط‌و‌خش و اصطکاک با اجسام نوک‌تیز را بالا می‌برد. اورلی و فیلم دکور، هر دو روی HDF می‌نشینند.

آخرین لایه کفپوش لمینت که به آن بکینگ نیز می‌گویند نوعی کاغذ تقویت شده است که مسئولیت جلوگیری از تاب برداشتن تایل‌های لمینت و نفوذ رطوبت به آن را برعهده دارد. این لایه را در پشت کفپوش می‌توانید ببینید. ناگفته نماند که در بعضی از مدل‌های کفپوش لمینت پس از لایه‌ی بکینگ یک لایه دیگر از جنس فوم، نیز قرار می‌گیرد. در این صورت در مشخصات این محصول پیکتوگرامی را مشاهده می‌کنید که نشانگر عایق بودن آن در برابر رطوبت، دما و صداست.

چه تفاوتی میان کفپوش لمینت و پارکت چوبی وجود دارد؟

یکی از پرتکرارترین سوالات مخاطبان رویا از ما این است که: «پارکت چوبی با لمینت چه تفاوت‌هایی دارد؟» کفپوش لمینت و پارکت چوبی هر دو از محبوب‌ترین انواع کفپوش‌های موجود در بازار هستند. هر دوی این کفپوش‌ها ظاهری زیبا و طبیعی دارند و می‌توانند به فضای داخلی منزل یا محل کار جلوه‌ای منحصربه‌فرد ببخشند. با این حال، تفاوت‌های مهمی میان این دو نوع محصول وجود دارد که باید در هنگام انتخاب نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشید.

یکی از تفاوت‌های میان کفپوش لمینت و پارکت چوبی مواد اولیه‌ای است که در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. کفپوش لمینت از تخته فیبر فشرده (HDF) ساخته می‌شود و برای ساخت آن چوب‌ درختانی مانند کاج، صنوبر و راش در کارخانه فرآوری می‌شوند. HDF آماده شده با یک لایه رزین ملامین به همراه یک فیلم دکور پوشانده می‌شوند. این دو لایه به کفپوش لمینت ظاهری شبیه به چوب طبیعی می‌دهد و آن را در مقابل سایش مقاوم می‌کند.

ما پارکت چوبی از چوب طبیعی درختانی مانند بلوط و گردو ساخته می‌شود. به گونه‌ای که ورق‌های چوب به صورت منسجم برش خرده و برای آنکه استحکام بیشتری داشته باشد به رنگ‌ و روغن مخصوص آغشته می‌شود. در این صورت زیبایی خود را بهتر به نمایش می‌گذارد. گرچه چوب طبیعی زیبایی منحصر به فردی دارد اما مقاومت آن در شرایط آب و هوایی مختلف و در برابر سایش با اجسام کمتر از لمینت‌ است. اما با ساب، رنگ و پولیش می‌توانید آن را احیا کنید و برای مدت‌ها آن را در فضای خود داشته باشید. اما کفپوش‌های لمینت در صورتی که از آن نگهداری مناسبی نشود و آسیب ببیند، نیاز به تعویض دارند.

با این اوصاف، لمینت‌ها نسبت به پارکت چوبی نگهداری آسان‌تری دارد و به راحتی با جاروبرقی و تی مرطوب تمیز می‌شود. این در حالی است که پارکت چوبی به مراقبت بیشتری نیاز دارد و چون سرمایه‌ای ارزشمند نیازمند توجه است.

تفاوت لمینت و پارکت
تفاوت لمینت و پارکت

لمینت و پارکت چوبی هر دو گزینه‌های مناسبی برای کفپوش منزل یا محل کار هستند. با این حال، انتخاب بهترین گزینه به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. اگر به دنبال کفپوشی با ظاهری زیبا و مقاوم هستید که نگهداری از آن آسان باشد، کفپوش لمینت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر می‌خواهید فضای خود را با چوب طبیعی بپوشانید و وقت و حوصله‌ی خوبی برای نگهداری و البته بودجه مناسبی نیز برای خرید آن دارید پارکت چوبی، کفپوش مناسب شما خواهد بود.

کفپوش لمینت را چگونه نصب کنیم؟

کفپوش لمینت به صورت شناور نصب می‌شود. به این معنی که نصاب آن را به کف ساختمان نمی‌چسباند، بلکه تایل‌ها به صورت کلیکی به یکدیگر متصل می‌شوند. این روش نصب باعث می‌شود که هر کدام از تایل‌های لمینت در صورت نیاز به راحتی قابل تعویض باشد. پیش از نصب لمینت 48 ساعت به محصول فرصت دهید تا با رطوبت و دمای محیط هماهنگ شوند.
اولین قدم در نصب کفپوش لمینت، آماده‌سازی کف ساختمان است. کف ساختمان باید صاف، خشک و عاری از هرگونه ناهمواری باشد. در صورت وجود ناهمواری‌ها، باید ابتدا آن‌ها را صاف کنید.

پس از آماده‌سازی کف باید فوم زیر کار نصب شود. این کار باعث می‌شود که کفپوش لمینت به خوبی روی زمین قرار بگیرد. همچنین، فوم از انتقال رطوبت از کف به کفپوش لمینت جلوگیری می‌کند.
کار دیگری که پیش از نصب کفپوش لازم است انجام دهید نصب قرنیزها است.لمینت باید از دیوار کمی فاصله داشته باشد و قرنیز به خوبی فاصله خالی میان دیوار و لمینت را در زیر خودمی‌پوشاند.

پس از نصب فوم و قرنیز، می‌توانید شروع به نصب کفپوش لمینت کنید. کفپوش‌ها را با استفاده از زبانه‌ها به یکدیگر متصل کنید. در هنگام نصب، باید مطمئن شوید که کفپوش‌هابه طور کامل به یکدیگر متصل شده اند و هیچ درز یا شکافی بین آن‌ها وجود ندارد.

در فضاهایی که طول کار از 10 متر و یا مساحت آن از 60 متر مربع بیشتر باشد، یا قسمت‌هایی از فضای کلی از هم تفکیک شده باشند، باید از جداکننده (پروفیل) استفاده شود. عدم استفاده از جداکننده باعث می‌شود در طول زمان لمینت‌ها تاب بردارند.
نکته‌ی قابل توجه که در خصوص نصب کفپوش‌های لمینت باید به آن اشاره کرد، سرعت بالای نصب و اجرای پارکت لمینت‌هاست. به طور میانگین نصب لمینت یک واحد با مساحت 100 متر مربع در یک روز الی یک روز و نیم اجرا می‌شود.

آیا خود خریدار می‌تواند کفپوش لمینت را نصب کند؟

نصب کفپوش لمینت کار نسبتاً آسانی است و با کمی دقت و حوصله، می‌تواند توسط خود خریدار انجام شود. با این حال، اگر تجربه کافی در نصب کفپوش ندارید، بهتر است از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید.

ابعاد کفپوش لمینت

انواع لمینیت‌ها ابعاد متفاوتی دارند و به همین دلیل می‌توان آن‌ها را به صورت الواری و جناقی در فضاهای کوچک و بزرگ نصب کرد. اما در حالت استاندارد طول یک تایل لمینت معمولا 120 و عرض آن 20 سانتی‌متر است. ضخامت لمینت نیز معمولا بین 8 تا 12 میلی‌متر است. اما شرکت‌های مختلف برای ایجاد تمایز و رفع نیازهای طراحان داخلی لمینت‌ها را در ابعاد متفاوتی تولید می‌کنند. برای نمونه کفپوش‌های لمینت برند سولوود در ابعاد زیر تولیدمی‌شود:

جدول ابعاد لمینت‌های سولوود

نام لمینت طول عرض  ضخامت
لمینت Majestic 2280 mm 1699 mm 8 mm
لمینت Herringbone 695 mm 138.5 mm 8 mm
لمینت Tropical Plank 1199 mm 138.5 mm 8 mm
لمینت Elegant New 1200 mm 187 mm 8 mm

هنگام انتخاب ابعاد لمینت به این موضوع توجه کنید که سایز تایل چه تاثیری روی فضای شما خواهد گذاشت. برای نمونه استفاده از تایل‌های بزرگ با عرض کم مانند لمینت تروپیکال به دلیل ایجاد خطوط زیاد طولی در فضای شما، حس حرکت و جنبش را به محیط اضافه می‌کند. در حالی که که تایل‌های عریض و بلند مجستیک حس صمیمیت و آرامش را در فضا به جریان می‌اندازد. در نهایت با توجه به ابعاد اتاق و سلیقه‌تان در طراحی فضای داخلی می‌توانید لمینیت‌ها را بر اساس ابعاد تفکیک کرده و انتخاب کنید.

پارکت لمینت را در چه فضاهایی استفاده کنیم؟

اگر می‌خواهید کفپوش لمینت انتخابی‌ شما در طول زمان دچار ساییدگی و فرسودگی نشود، لازم است به رتبه AC لمینت توجه کنید. AC مخفف “کلاس سایش” است و می‌توانید پیکتوگرام آن را در توضیحات هر کفپوش لمینت مشاهده کنید. AC سیستم بین‌المللی پذیرفته شده‌ای است که دوام کفپوش لمینت را طبقه‌بندی و ارزیابی می‌کند.

سطوح AC1 تا AC3 برای مناطق مسکونی کم‌تردد مناسب هستند، در حالی که AC4 تا AC6 برای مصارف مسکونی با تردد بالا و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای مغازه‌ها، نمایشگاه‌ها و دفاتر شلوغ، بهترین رتبه AC، لمینت هایی است که دارای رتبه AC4 هستند. اما ما حتی آن‌ها را برای پوشش کف‌های مسکونی و فضاهای اداری با تردد متوسط نیز توصیه می‌کنیم. اگر قصد دارید از لمینت جهت دکور دیوارها یا فضاهای با تردد بسیار پایین استفاده کنید AC1 تا AC3 برای نیاز شما کافی است.

نگهداری از کفپوش لمینت

نگهداری و نظافت کفپوش‌های لمینت آسان است. به سادگی با برس جاروبرقی تمیز می‌شوند و لکه‌های افتاده روی آن را نیز می‌توان با یک دستمال مرطوب به راحتی از بین برد. دو نکته‌ی مهمی که لازم است در خصوص لمینت‌ها به آن توجه کنید، قرار ندادن آنها در معرض آب و رطوبت شدید و همچنین نکشیدن اجسام سنگین روی آنهاست.
برای اینکه شما را در نظافت و نگهداری از کفپوش‌های لمینت همراهی کرده باشیم پیشنهاد می‌کنیم مطلب  رازهای نظافت و نگهداری از کفپوش لمینت را مطالعه کنید.

رنگ بندی کفپوش‌های لمینت

کفپوش‌های لمینت در شرکت رویا طرح داخلی با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و طرح‌ها عرضه می‌شوند. برخی از محبوب‌ترین رنگ‌های کفپوش لمینت عبارت است از: قهوه‌ای، طوسی، سفید، و طیف رنگ‌های روشن و تیره.

هر کدام از این رنگ‌ها ویژگی خاصی به فضای شما می‌بخشند که در زیر آنها را با هم مرور می‌کنیم:

  • قهوه‌ای: رنگ قهوه‌ای یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های کفپوش لمینت محسوب می‌شود. این رنگ گرم اصالت چوب طبیعی را به نمایش می‌گذارد ومی‌تواند در هر فضایی استفاده شود.
  • طوسی: طوسی رنگی خنثی است که با بسیاری از رنگ‌ها و سبک‌های دکوراسیون داخلی هماهنگ می‌شود و اغلب برای فضاهایی با چیدمان مدرن استفاده می‌شود.
  • سفید: لمینیت‌های رنگ روشن می‌تواند فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر از آنچه هست نشان دهد. بنابراین آن را برای محیط‌های کوچک با نور کم پیشنهاد می‌کنیم.
  • رنگ‌های روشن: علاوه بر رنگ سفید رنگ‌های روشن مانند بژ، شنی و استخوانی هم می‌توانند فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان دهند.
  • رنگ‌های تیره: رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای فضا را کوچک‌تر و گرم‌تر می‌کنند. اگر می‌خواهید فضایی ایجاد کنید که در آن صمیمیت جریان داشته باشد، این رنگ مناسب است.

معرفی کفپوش‌های لمینت برند SoloWood

برند SoloWood از جمله برندهای شناخته شده و با کیفیت در زمینه ارائه کفپوش لمینت و پارکت چوبی است. این برند محصولات خود را با ویژگی‌ها و نام‌های مختلفی عرضه می‌کند. از جمله می‌توان به نام‌های Herringbone، Tropical plank، Majestic و Elegant New اشاره کرد.

انواع لمینیت‌های برند SoloWood چه مشخصاتی دارند؟

کفپوش لمینت Majestic

پارکت لمینت Majestic از برند سولوود با طراحی زیبا و تایل‌های بزرگ خود، ظاهری طبیعی و چشم نواز دارد. این پارکت لمینت با ابعاد بزرگ و خاص، به صورت یکپارچه و شبیه به کفپوش چوبی واقعی روی زمین قرار می‌گیرد. این لمینیت دارای استاندارد AC4 است، بنابراین مقاومت بالایی در برابر سایش و فشار دارد.

کفپوش لمینت Tropical Plank

لمینت تروپیکال با عرض کم و طول استاندارد، ظاهری مدرن و منظم به فضای شما می‌دهد. این محصول دارای شیارهای V-Groove است به همین دلیل با تماشای آن حس حرکت و جنبش را در محیط احساس خواهید کرد. لمینت تروپیکال برای فضاهای با تردد بالا مناسب است و می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که در جستجوی فضایی مدرن و ظریف هستند.

کفپوش لمینت Herringbone

لمینت هرینگبون با طراحی منحصر به فرد خود، فضایی مدرن و شگفت انگیز را ایجاد می‌کند. این لمینت با نصب جناقی، عمق خاصی به فضای شما می‌بخشد و با انواع طراحی‌های کلاسیک، مدرن و معاصر هماهنگی دارد.

لمینت Elegant New

لمینت Elegant New با طراحی ساده و زیبا، به افرادی پیشنهاد می‌شود که علاوه بر کیفیت، مقرون به صرفه بودن محصول برای‌شان اهمیت دارد. این لمینت با ابعاد استاندارد و رنگ‌بندی متنوع، زیبایی درونی خود را به بهترین شکل نمایش می‌دهد.

خرید کفپوش لمینت

شرکت رویا طرح داخلی کفپوش‌های لمینت برند سولوود را در اختیار شما قرار می‌دهد. این محصولات با کیفیت بالا، ابعاد مختلف و گارانتی پنج ساله عرضه می‌شوند تا پاسخگوی نیازهای مصرف کنندگان باشند.
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از شوروم‌های شرکت رویا در شهرهای تهران، شیراز، مشهد و قم دیدن کنید یا با نمایندگان ما در سراسر کشور در ارتباط باشید. برای پیدا کردن نزدیک‌ترین نماینده رویا به محل سکونت‌تان کافی است روی صفحه نمایندگان در منوی اصلی سایت رویا کلیک کنید. همچنین برای کسب اطلاعات همکاران‌مان در بخش فروش پاسخگوی شما خواهند بود.
شماره تلفن 02125991000

لمینیت چیست

 

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی