نشست چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان با رویکرد ساختمان‌های لوکس و سرویس محور با ارائه سیامک قاسمی در تاریخ 11 بهمن 1402 ساعت 14:00 در هتل نوین پلاس مشهد برگزار می‌شود. 

در این نشست سرفصل‌های زیر بررسی خواهد شد:

  • جایگاه و اهمیت مسکن در اقتصاد ایران
  • عوامل کلان اثرگذار بر عرضه، تقاضا و قیمت مسکن در ایران
  • دوره‌های رکود و رونق در بازار مسکن ایران
  • سرمایه‌گذاری در بازار مسکن ایران به تفکیک بخش‌های معاملات و ساخت‌وساز
  • روش‌های ارزیابی طرح‌های سرمایه‌گذاری در بازار مسکن ایران.

سیامک قاسمی مدیرعامل موسسه مطالعات اقتصادی بامداد فردی  نام آشنا و توانا در حوزه‌های مدیریت کلان روش‌های جذب سرمایه، مدیریت روش های ریسک معاملات و قراردادهای ارزی و مدیریت کلان روش های سرمایه گذاری در صنعت ساختمان است.

فعالان و علاقه‌مندان حوزه ساختمان می‌توانند از طریق سایت ایوند در این برنامه ثبت نام و شرکت کنند. 

این رویداد توسط مجموعه برآیند و با حمایت و مشارکت رویا طرح داخلی، چوب سنگ، فرتاک، هتل یاران، آسانسور کانه، پیشینه صنعت، رنگ جوتن، باران هوم، و سوپرفراست  برگزار می شود.

 

چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان
چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان

اهمیت و ضرورت موضوع نشست

در سالی که در حال پشت سر گذاشتن آن هستیم، بدون شک بازیگر اصلی رکود، حوزه مسکن بوده است؛ رکودی که در همه ابعاد این حوزه اعم از معاملات و ساخت و ساز نقش‌آفرین بوده و نگرانی‌هایی را در پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌ها برای این حوزه در سال 1403 ایجاد کرده است. اما به راستی چه چشم‌اندازی برای حوزه مسکن در سال 1403 قابل پیش‌بینی خواهد بود؟!

لزوم کاهش ریسک صنعت مسکن

سرمایه در بازار کسب و کار همواره در پی ریسک کمتر و حاشیه سود بیشتر است. بنابراین جدا از شرایط اقتصاد کلان کشور، لازم است تا بازار مسکن در سال 1403 جذابیت بیشتری نسبت به بازارهای موازی آن داشته باشد تا نقدینگی حوزه مسکن به سمت این بازارها گرایش پیدا نکند.

ثبات قیمت در حوزه نهاده‌های مسکن

ثبات در قیمت زمین و نهاده‌های تولید مسکن نیز از مواردی است که فعالان در حوزه انبوه‌سازی را به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ و رونق ساخت و ساز ترغیب می‌کند. سال آینده با توجه به افزایش احتمالی قیمت‌ها مانند افزایش هزینه‌های موثر بر قیمت تمام‌شده مسکن، هزینه‌های مربوط به افزایش قیمت انرژی و بالا رفتن قیمت پروفیل، سیمان و فولاد، قیمت تمام‌شده خانه هم بالا می‌رود و این وضعیت در سال 1403 نیز می‌تواند به بازار مسکن لطمه وارد کند و فعالان حوزه مسکن را از این بازار دور می‌کند. در حال حاضر نیز بی‌ثباتی در قیمت مصالح ساختمانی از جمله قیمت میلگرد، تیرآهن و… سرمایه‌گذاران در حوزه مسکن را با مشکلات مالی در رفع تعهدات مواجه می‌کند.

به رشد مستمر در حوزه مسکن نیاز داریم

در نهایت اینکه با توجه به آمارهای رسمی منتشر شده در این حوزه، ساخت و ساز نسبت به سال قبل رشد داشته است و انتظار می‌رود در بهار 1403 باز هم آمار ساخت مسکن رشد کند. اما همان‌طور که اشاره شد، ادامه‌دار بودن این رشد نیازمند استفاده مطلوب از پتانسیل‌های این بخش و برنامه‌های‌ریزی‌های مدون و کلان در حوزه ساخت و ساز و عرضه است.

 

 

 

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی