پوشش کف یکی از مهمترین عواملی است که در تزئین داخلی خانه تأثیرگذاری بسزایی دارد. وقتی که افراد وارد یک خانه می‌شوند، اولین چیزی که به چشم می‌آید، کف منزل است که در دیدگاه مهمان‌ها نسبت به سلیقه مالکان خانه تأثیر می‌گذارد. بنابراین، اهمیت ویژه‌ای به انتخاب پوشش کف اختصاص داده می‌شود. انتخاب کفپوش مناسب نه تنها تاثیری بر زیبایی فضا دارد بلکه بر دوام و کاربری آن نیز اثر می‌گذارد.

 

پارکت چوبی

 

مزایای پارکت چوبی

اهمیت پوشش کف مناسب برای خانه به اندازه ای است که می توان گفت اولین چیزی که نگاه افراد را هنگام ورود به خانه جذب می کند کف منزل است که در دیدگاه میهمان نسبت به سلیقه صاحب خانه تاثیر می گذارد. بنابراین بهتر است در انتخاب کفپوش بسیار دقت کنید و از یاد نبرید که کف را مانند پرده و مبلمان و حتی رنگ دیوارها نمی شود به راحتی تغییر داد زیرا علاوه بر هزینه، همه افراد خانواده به دردسر می افتند و فضا کلا به هم می ریزد.

از پارکت در سال ۱۶۹۳ برای اولین بار در کاخ ورسای فرانسه استفاده شد. این خود نشان از تجملاتی بودن و لوکس بودن این کالا دارد.
پارکت چوبی از جنس چوب است و بدیهی است که استقامت آن در برابر ضربه و رطوبت از سرامیک خیلی کمتر است و به همین علت شرایط نگهداری خاصی را می طلبد. اما در کنار این امر دارای مزایایی است که انتخاب آن را تشریح می کند. بعنوان مثال خاصیت عایقی آن در برابر صدا و گرما بسیار بالاتر از سرامیک است. این امر موجب می شود تا در فصل زمستان در هنگام تماس کف پا با سطح پارکت، احساس سردی به بدن منتقل نشود. از دیگر مزایای آن نرم تر بودن آن است که برای بازی کودکان مناسب تر و بسیار ایمن تر است و نیز هنگام برخورد اشیاء احتمال شکستن آن را کاهش می دهد.
کفپوش های چوبی که دارای طرح و رنگ های مختلف هستند امروزه به دلیل زیبایی، کاربرد و نصب آسان و بدون استفاده از هیچ گونه مصالح، بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند. علاوه بر محاسن زیاد، امکان لیز خوردن در آنها به حداقل می رسد و در صورت افتادن، فرد آسیب جدی نمی بیند. البته کفپوش های چوبی تیره گزینه مناسب تری برای خانه هستند زیرا کثیفی کمتر به چشم می آید و به گرمی و صمیمیت فضا نیز کمک می کند. پارکت ها توانایی مطابقت با هر محیطی را دارند و به راحتی هارمونی ایجاد می کنند.

انتخاب رنگ پارکت چوبی

رنگ انتخابی شما برای پارکت می‌تواند یک اتاق را بزرگ‌تر، کوچک‌تر، پهن‌تر، باریک‌تر، عمیق‌تر، بلندتر، روشن‌تر و یا گرم‌تر نشان دهد. پس حتما دقت کنید .میتوانید از کارشناسان زبده رویا طرح داخلی راهنمایی بگیرید چرا که رنگ پارکتی که انتخاب می‌کنید مطمئنا روی فضای داخلی تاثیرگذار خواهد بود.
یک اتاق با پارکت و دیوارهای روشن ، خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اما اگر فقط از رنگ‌های روشن استفاده شود، خانه سرد و بی‌روح خواهد شد. پارکت های تیره با دیوارها و سقف روشن، اتاق را پهن‌تر نشان می‌دهد.
اگر طرفدار ظاهری کاملاً طبیعی برای خانه خود هستید، پارکت‌های چوبی یک تکه می‌تواند برای شما بهترین راه حل باشد و شما می توانید از پارکتهای تک استریپ سولوود شرکت رویا طرح داخلی استفاده نمایید وحس طبیعتی جذاب را به فضای سکونت خود انتقال دهید.
جذابیت پارکت ها و کفپوش های چوبی به قدری زیاد است که اکثر شرکتهای تولید کننده متریال کف به دنبال کپی طرح چوب می باشند تا از این طریق بتوانند مشتریان را به خرید ترغیب نمایند.

با گذشت زمان، پارکت چوبی به یک نماد زیبایی و استفاده‌پذیری در تزئین داخلی تبدیل شده است. ویژگی‌های این نوع کفپوش، از جمله عایق‌بندی در برابر صدا و حرارت، ایمنی بیشتر در بازی کودکان، و قابلیت تطابق با محیط، آن را به یک انتخاب بی‌نظیر برای تزئین فضاها تبدیل کرده است. انتخاب رنگ مناسب برای پارکت چوبی می‌تواند تأثیراتی بزرگ و مهم در تغییر ابعاد و زیبایی داخلی فضاها داشته باشد. در نتیجه، پارکت چوبی با زیبایی خود، به همراهی ویژگی‌های کاربردی و دمای گرمی، فضایی دلپذیر و طبیعتی را در داخل خانه خلق می‌کند.


نمونه پارکت چند لایه 1 استریپ

نمونه پارکت چند لایه 3 استریپ

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی