کاغذ دیواری نانوون تلفیقی از الیاف پارچه و کاغذ می باشد. در اصل  ساخته شده از ترکیب خاصی از فیبرهای طبیعی و مصنوعی است که سبب می شود قابل شستشو و قابل تنفس باشند. این فیبرها را در بسیاری دیگر از محصولات خانگی مانند چای کیسه ای، کاغذ صافی قهوه و گاز پانسمان می یابید.
کاغذ دیواری نانوون (non-woven) آخرین محصول فناوری کاغذ دیواری است و از مرغوبترین نوع کاغذ دیواری است. با پیشرفت سریع تکنولوژی در تولید کاغذ دیواری های جدید ، کاغذ دیواری ها با نقش تاثیرگزاری که در طراحی داخلی فضاهای مختلف مسکونی ، تجاری و اداری دارند، با استقبال بی نظیری روبرو شده است.

ویژگی ممتاز این نوع از کاغذ دیواری ها این است که علاوه بر این که به طور فوق العاده ای ساده و آسان نصب می شوند ، بلکه از آنجایی که به صورت خشک به دیوار نصب می شوند ، می توانید خیالتان راحت باشید که دیوار خانه شما آسیب نمی بینید.

کاغذ دیواری نان وون NONWOVEN پس از آخرین تغییراتی که در تولید کاغذدیواری صورت گرفت به بازار عرضه شده اند و ویژگی های خاصی دارند که مزایای استفاده از آن برای چه کاربر و نصاب ساده است. فرقی نمی کند که  از یک نصاب حرفه ای نصب کاغذ دیواری کمک بگیرید یا خودتان قصد داشته باشید که کاغذ دیواری را نصب کنید. در هر دو حالت امکان اینکه با کاغذ دیواری های نان وون اشتباه کنید بسیار کم است.

این نوع از کاغذها قابل تنفس هستند یعنی هنگامی که هوا بتواند از منافذ عبور کنند این ویژگی مثبت را دارند که بخار آب درون منافذ کاغذدیواری محبوس نمی شود که در نتیجه مانع تشکیل کپک و انواع قارچ های بیماری زا می شود.

به همین دلیل نوع مرغوب و با کیفیت کاغذدیواری های نان وون که قابلیت شستشوی بالایی نیز دارند برای آشپزخانه و عالی نیز ممکن است استفاده شود .همچنین این نوع از کاغذ دیوار ها ضدپارگی هستند. این یک امتیاز عالی برای کاغذ دیواری ها به شمار می رود چرا که نه در هنگام نصب و در هنگام کندن کاغذ دیواری با پارگی های احتمالی که پیش می آید مواجه نخواهید بود.

کاغذ دیواری ناوون

کلمه نانو ون که در فارسی و بازار کاغذ دیواری ایران نانوون نوشته می شود از دو کلمه NON و WOVEN تشکیل گردیده است که در کنار یک دیگر کلمه NON-WOVEN را میسازند.کلمه WOVEN به معنای بافته شده و کلمه NON عمل عکس آن را نشان میدهد در نتیجه معنی بافته نشده بهترین گزینه برای معنی کلمه نانوون میباشد.

کاغذ دیواری از دیر باز تا به امروز مسیری بسیار طولانی را سپری کرده اما امروز میتوان به قدرت گفت کاغذ دیواری نانوون نسل جدید کاغذ دیواری در دنیا میباشد که پا در عرصه دکوراسیون داخلی گذاشته است وکشور های همچون آمریکا و انگلیس پرچم دارهای این تکنولوژی میباشند. کاغذ دیواری نانوون ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی میباشد که سازگاری بسیار بالایی با محیط زیست و دیوارها دارند.

امتیازات مهم کاغذ دیواری نانوون

نصب آسان و سریع و مستلزم صرف انرژی کمتر

کندن آسان و خشک و بدون آسیب به سطح زیری

این کاغذها قابل تنفس هستند که از حبس بخار آب که به ایجاد کپک منجر می‌شود جلوگیری میکند. در نتیجه این کاغذ دیواری ها گزینۀ بسیار مناسبی برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی هستند.

مقاوم در برابر پارگی هستند. این مزیت مهمی است و کاغذها طی فرآیند نصب و جداسازی از دیوار پاره نمی‌شوند.

این کاغذها در گروه محصولات سازگار با محیط زیست قرار میگیرند و بیش از همۀ کاغذدیواری های موجود در بازار دوستدار طبیعت محسوب می شوند.

ضد آلرژی و حساسیت هستند و بهترین گزینه برای پوشش اتاق کودکان دلبندتان می باشند.

این کاغذها نه گسترده می شوند و نه آب می روند و در نتیجه اندازه شان تغییر نمیکند. اصلا نیازی نیست مانند بسیاری از کاغذهای در بازار به این کاغذ استراحت بدهیم

این کاغذدیواری ها به گونه ای هستند که اصلا درز آنها را روی دیوار پیدا نمی کنید و به سرعت ناپدید می شوند. میتوانید به راحتی جای کاغذ را روی دیوار تغییر دهید و اگر لازم شد کل قطعه کاغذ را بردارید و دوباره روی دیوار قرار دهید.

ترمیم هیچ یک از کاغذ دیواری های موجود در بازار به آسانی ترمیم این کاغذها نیست. خیلی ساده تکه ای از کاغذ اضافی را بردارید و الگوی کاغذ آسیب دیده را روی آن بکشید و آن را کمی بزرگتر از آن ناحیه برش دهید. پشت این تکه کاغذ جدید را چسب بزنید و آن را به دقت سر جایش بچسبانید.

کاغذ دیواری نانوون ماکاسار
کاغذ دیواری کاغذ دیواری نانوون (non-woven) ازولی
کاغذ دیواری نانوون داچ مستر

نمونه کاغذ دیواری نانوون رویا طرح داخلی

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی