نکاتی طلایی برای انتخاب از کاغذ دیواری
نکاتی طلایی برای انتخاب از کاغذ دیواری

یکی از مهم ترین بخش ها در دکوراسیون داخلی،‌ دیوارپوش می باشد که کاغذدیواری مهم ترین و محبوب ترین نوع دیوارپوش بوده که به دلایل زیادی مورد اقبال عموم می باشد. .

استفاده از کاغذدیواری به دلیل خصوصیات ویژه ای که دارد می تواند به نوعی تکمیل کننده فضا باشد چرا که به فضاها با چیدمان ساده زیبایی خیره کننده ای می بخشد.

به علت تنوع زیاد در طرح ها و نقش های کاغذدیواری، با یک انتخاب مناسب که هماهنگ با وسایل منزل یا اداره یا اتاق محل کار با هر سبک و دکوراسیونی می توان به سادگی و در زمان کوتاه محیط را شیک و دلپذیر نمود.

همانطور که در دکوراسیون عنصر اصلی سادگی می باشد در انتخاب کاغذدیواری نیز باید به این عنصر توجه نمود تا بعد از مدتی باعث دلزدگی نشود.

یکی از مسایلی که در انتخاب کاغذدیواری باید مد نظر قرار گیرد مساحت دیوار و همینطور مساحت فضا می باشد معمولا در فضاهای کوچک استفاده از کاغذ دیواری های سه بعدی باعث تنگ به نظر آمدن فضا می شود و کاغذدیواری های سه بعدی در فضاهای بزرگ کاربردی و مناسب می باشد و همینطور برای فضاهای بزرگ کاغذدیواری با نقش های درشت باعث ایجاد فضاهای صمیمی و دنج شده و باعث می شود فضاهای خیلی بزرک معقول تر به نظر برسد.

در این قسمت از مقاله به چندین نکته کلیدی برای انتخاب بهتر
کاغذ دیواری اشاره می شود:

ـ برای دیوار پشت تلویزیون بهتر است از کاغذدیواری با نقش ساده تر استفاده نمود.

ـ برای محیط ها با دیوارهای کوتاه طرح های عمودی و راه راه، دیوار را بلندتر و سقف را مرتفع تر نشان می دهد.

ـ کاغذدیواری با خطوط شکسته یا نقوش تیز هندسی، به محیط، انرژی، هیجان و پویایی می بخشد.

ـ رنگ ملایم و طرح های کوچک و کمرنگ باعث آرامش بخشیدن به محیط می شود و برای اتاق خواب و اتاق کودک بسیار کاربردی و مناسب می باشد.

نکاتی طلایی برای انتخاب از کاغذ دیواری
نکاتی طلایی برای انتخاب از کاغذ دیواری

ـ طرح‌های افقی با ایجاد خطای دید باعث پهن به نظر آمدن دیوار شده و همینطور باعث می‌شود فضا را وسیعتر و بزرگتر نشان دهد ولی سقف کوتاه به نظر می‌رسد.

ـ استفاده از رنگ‌های گرم باعث صمیمیت و دلنشین تر شدن بیشتر محیط شده و برای سالن‌های پذیرایی مهمان انتخاب مناسبی می‌باشد.

ـ‌ رنگ‌های سبز و آبی باعث ایجاد حس تازگی و خنکی در
دکوراسیون می شود.

نکاتی طلایی برای انتخاب از کاغذ دیواری
نکاتی طلایی برای انتخاب از کاغذ دیواری

 

ـ‌ در فضاهای کوچک استفاده از رنگ روشن باعث از بین رفتن
گرفتگی و تنگی می شود.

ـ‌ هماهنگی بین کف‌پوش و کاغذدیواری بسیار مهم و حایز اهمیت می باشد، انتخاب مناسب کاغذدیواری برای محل ها با کف‌پوش ساده، نقش‌‌های شلوغ و گلدار است و برای محل ها با کف‌پوش‌های طرح‌دار، کاغذدیواری با طرح ساده می باشد.

نکاتی طلایی برای انتخاب از کاغذ دیواری
نکاتی طلایی برای انتخاب از کاغذ دیواری

ـ‌ بهتر است  افراد
با روحیه تنوع طلب از کاغذدیواری با نقش و نگار ساده تر و کمرنگ تر که با هر چیدمان و رنگی هماهنگ است انتخاب کنند تا بعد از مدتی باعث دلزدگیشان نشود و با تغییر دکوراسیون منزلشان همواره هماهنگی لازم را داشته باشد.

بهتر است در زمان خرید کاغذدیواری به جنس آن توجه کرده و جنس ضد آب و قابل شستشو که دارای پوشش وینیل است انتخاب کرد و همچنین بهتر است در هنگام خرید یک رول بیشتر تهیه کرد تا در صورت پاره شدن یا تخریب قسمتی از کاغذدیواری بتوان آن قسمت را ترمیم کرده و مجبور به خرید مجدد کاغذدیواری جدید نبود و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

همچنین از کاغذ‌دیواری ضد آلرژی که بو و گرد و خاک را به خود جذب نکند استفاده کرد که به مرور زمان شفافیت و جلوه خود را از دست ندهد و همینطور بعد از نصب درزهای مابین رول‌های کاغذدیواری قابل تشخیص نبوده و کاملا به هم پیوسته به نظر بیاید و همینطور مقاومت بالا در برابر کشش و گسیختگی را داشته باشد.

با توجه به نصب آسان و سریع کاغذدیواری و قیمت مناسب تر نسبت به بقیه دیوارپوش‌ها، کاغذدیواری انتخاب مناسب و معقولانه ای برای ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل یا محل کار بوده و باعث ایجاد تنوع و حس تازگی به محیط می شود و همچنین با طرح‌ها و نقش و نگارهای هنرمندانه جلوه زیادی به محیط می بخشد.

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی