کاغذ دیواری پذیرایی

استفاده از کاغذدیواری برای پوشاندن دیوارهای اتاق پذیرایی در دهه های گذشته رونق چندانی نداشت. اما با تغییراتی که در سبک زندگی افراد ایجاد شد و همچنین، افزایش میزان توجه و اهمیت افراد به دکوراسیون منزل، میزان نیاز افراد به این محصول و همچنین ضرورت تولید کاغذدیواری‌هایی متنوع ایجاد شد که ضمن برخورداری از تنوع رنگ و طرح ، برای همه سلیقه ها بتواند مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر تنوع بیشتر در رنگ ها و طرح ها و امکان هماهنگ کردن کاغذ دیواری ها با دکوراسیون منزل اعم از سالن پذیرایی،اتاق نشیمن، اتاق خواب و… عواملی همچون کاربرد ساده تر و نصب آسانتر و سریع تر آن در مقایسه با رنگ آمیزی منزل، باعث شد به تدریج کاغذ دیواری های زیبا جایگزین رنگ شوند.
از این رو چنانچه شما هم به دنیال زیباتر کردن دکور اتاق پذیرایی خود و ایجاد هماهنگی میان وسایل منزل خود هستید، سری به بازار کاغذ دیواری بزنید، می توانید متناسب با سلیقه و لوازمی که از آن برای دکور خانه خود استفاده کرده اید، کاغذ دیواری مناسب پیدا کنید، اما قبل از مراجعه، بهتر است اصولی درباره نحوه انتخاب درست کاغذ دیواری پذیرایی و چگونگی ایجاد هارمونی میان آن و دکور منزل خود بدانید. در این مقاله قصد داریم ، این اطلاعات کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم.

مهم ترین هماهنگی هایی که در هنگام انتخاب مدل کاغذ دیواری پذیرایی باید بدانید

اولین نکته ای که در انتخاب کاغذ دیواری باید بدانید آن است که انتخاب کاغذ دیواری همان قدر در نحوه دکوراسیون و خلق فضای زیبا در منزل اهمیت دارد که انتخاب مبلمان یا فرش مهم است؛ بنابراین اولین توصیه ما به شما آن است که قبل از انتخاب کاغذ دیواری در مورد هارمونی آن با دکور سالن پذیرایی خود مطالعه کنید. هماهنگی کفپوش خانه با کاغذ دیواری یکی از مهم ترین هماهنگی هایی است که در این انتخاب باید مورد توجه قرار دهید. به این ترتیب بهتر است از کاغذ دیواری های گلدار یا با طرح و شکل های شلوغ، برای خانه هایی با کفپوش ساده استفاده کنید و برعکس برای خانه های با کفپوش های دارای طرح و نقش از کاغذ دیواری های ساده! البته حتما توجه داشته باشید که قبل از انتخاب کاغذ دیواری، به این نکته هم توجه کنید که کاغذ دیواری را علاوه بر اینکه مطابق با اصول و نحوه دکوراسیون اتاق پذیرایی خود استفاده می کنید، به گونه ای انتخاب کنید که بعد از مدت زمانی کوتاه از طرح و رنگ آن خسته و دلزده نشوید. همچنین برای کاهش هزینه ها، می توانید در هنگام خرید یک یا دو رول بیشتر از مساحت دیوار منزل خود کاغذ دیواری تهیه کنید تا اگر گذشت زمان باعث پارگی یا ایجاد آسیب در قسمتی از آن شد، مجبور نباشید به علت کمیاب شدن طرح مورد نظر در بازار کل کاغذ دیواری را تعویض کنید.

کاغذ دیواری اتاق پذیرایی کاغذدیواری سالن پذیرایی


کدام طرح کاغذ دیواری پذیرایی برای کدام سبک فضا ؟

هماهنگی نوع و طرح کاغذ دیواری با سبک و شکل چیدمان سالن پذیرایی نیز مهم است. به طور مثال برای خانه ای که سبکی بسیار فانتزی و مدرن دارد، باید از کاغذ دیواری هایی ساده و با نقش و نگار کم استفاده کنید و برای خانه هایی که با مبلمان استیل و فرش های ابریشمی چیدمان شده اند، باید کاغذ دیواری هایی سنگین با نقش و نگارهای برجسته به کار ببرید. اغلب کاغذ دیواری های موجود در بازار، قابل شستشو و نظافت هستند، اما معمولا به دلیل استفاده از نوع و میزان مواد به کار رفته در آنها از نظر کیفیت درجه بندی می شوند؛ بهتر است در زمان خرید توجه داشته باشید که کاغذ دیواری برای کدام قسمت از خانه انتخاب می شود تا متناسب با احتمالاتی که در مورد دفعات شستشوی آن می دهید از انواع بهتر و باکیفیت تری استفاده کنید. برای سالن های پذیرایی با سقف های بلند استفاده از کاغذ دیواری های با اشکال و خطوط افقی توصیه می شود؛ این نوع انتخاب گذشته از اینکه سقف را استانداردتر نشان می دهد در ایجاد صمیمیت در فضا نیز موثر است. کاغذ دیواری های بافت دار هم با عمق دادن به دیوارها عایق های نسبتا مناسبی برای جذب صدای محیط به حساب می آیند.

برای مشاهده ی طرح های جدید کاغذ دیواری اتاق پذیرایی اینجا کلیک کنید.در ادامه نمونه ای از طرح های کاغذ دیواری جدید سالن پذیرایی را برای ایده های طراحی آورده شده است.

همچنین اگر این مطلب برای شما کاربردی بود مقاله 6 روش برای به روز کردن دکوراسیون اتاق پذیرایی و نشیمن مطالعه کنید.

طرح های جدید کاغذدیواری پذیرایی کاغذ دیواری سالن پذیرایی طرح های جدید کاغذدیواری پذیرایی
طرح های جدید کاغذدیواری پذیرایی طرح های کاغذدیواری پذیرایی طرح های جدید کاغذدیواری پذیرایی
کاغذ دیواری سالن پذیرایی کاغذ دیواری پذیرایی  کاغذ دیواری اتاق پذیرایی

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی