در آموزش نصب پارکت لمینت ذکر این نکته حائز اهمیت است که لمینت ها به کف اتاق چسبانده نمی شوند، بلکه توسط شیارهایی که به آنها کلیک گفته می شود و دور تا دور لمینت ها وجود دارد، به صورت نر و ماده در یکدیگر قفل می شوند.

پس هنگام نصب پارکت لمینت نگران صدمه به کف اتاق نباشید.به عنوان مثال اگر کف اتاقی سنگفرش باشد و نصب کفپوش لمینت روی آن اجرا شود، اگر بنا به دلایلی بخواهیم پس از مدتی لمینت ها را جمع کنیم، بدون اینکه کوچکترین آسیبی به سطح سنگ زیرین وارد شود، می توانیم این کار را انجام دهیم. بدین ترتیب پارکت لمینت ها را می توان تا چندین بار پس از نصب جمع آوری و مجددا در محلی دیگر نصب کرد. بعد از نصب پارکت لمینت ، به ساب و لاک نیازی ندارد و همان لحظه که نصب به اتمام می رسد، پس از نظافت، می توان وسایل را روی آن چید.

 

نصب پارکت لمینت یک فرآیند حیاتی در تزئین داخلی فضاها است که به درستی انجام شده برای زیبایی و دوام آن اهمیت دارد. در زیر به شکل کامل و کاربردی نکاتی را که در نصب پارکت لمینت باید رعایت کنید، توضیح خواهم داد:
1. انتخاب نوع پارکت:
در ابتدا نوع پارکت را انتخاب کنید. پارکت لمینت به دلیل مقاومت در برابر سایش و ضربه، پراکنده شدن نور، و آبگریزی، برای مناطق پر تردد و حتی مناطق مرطوب بسیار مناسب است.
2. تهیه ابزار و مواد:
ابزارهایی مانند اره برش، کلید فنری، چسب پارکت، سه نظام، پد مخصوص پارکت، و کلیه مواد نصب را آماده کنید.
3. آماده سازی زیرساخت:
زیرساختی که پارکت روی آن قرار می‌گیرد باید صاف، خشک و تمیز باشد. در صورت نیاز از پد چند لایه استفاده کنید تا نرمی و صافی را فراهم کنید.
4. ترتیب قرار دادن پارکت:
پارکت لمینت معمولاً به صورت قفل‌گذاری نصب می‌شود. پس نیازی به چسباندن آن به زیرساخت ندارید. مهمترین نکته در این مرحله تطابق رنگ و الگوی قطعات پارکت با یکدیگر است.
5. شروع نصب:
ابتدا تکه‌های پارکت ابتدایی را به لطف قفل‌های آن قرار دهید. سپس تکه دوم پارکت را با یک زاویه حدود 30 درجه در آن قرار داده و با کمی فشار، قفل کنید. سپس تکه دوم را به تکه اول وصل کنید تا در هم قفل شوند.
6. پایان دهنده ردیابی:
در انتها احتمال دارد که نیاز به برش پارکت برای تناسب با اندازه فضا داشته باشید. از اره برش استفاده کنید و دقت داشته باشید که لبه‌های برش شده با لبه‌های قطعات دیگر پارکت هم‌تراز باشند.
7. جلوگیری از فاصله‌ها و شکاف‌ها:
در طول نصب، اطمینان حاصل کنید که هیچ فاصله یا شکافی بین قطعات پارکت وجود ندارد. این فاصله‌ها می‌توانند در آینده باعث ورود آب و آسیب به پارکت شوند.
8. پایان نصب:
پس از نصب تمامی قطعات پارکت، از پد مخصوص پارکت گذر بدهید تا سطح را صاف و تمیز کنید.
9. نصب لوازم جانبی:
در نهایت می‌توانید لبه‌های پارکت را با لیستلو یا لبه‌گذاری تمیز کنید تا نصب کامل و زیباتر به نظر بیاید.
10. مراقبت و نگهداری:
برای حفظ پارکت لمینت، از تماس با آب برای مدت زمان طولانی خودداری کنید و از ضربه‌ها و خراش‌های شدید جلوگیری کنید. همچنین، با پاک‌کردن و تمیزی منظم، عمر مفید طولانی‌تری برای پارکت خواهید داشت.

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی