خرید پارکت لمینت ایرانی با قیمت مقرون به صرفه، یکی از دغدغه‌های خریدارانی است که می‌خواهند متریال با کیفیت و استاندارد را با قیمت مناسب تهیه کنند. در این مطلب تمام نکات مربوط به خرید این محصول را با شما در میان گذاشتیم.

پارکت لمینت یکی از انواع کفپوش‌های پرطرفدار در ایران است که از ترکیب مغزی HDF، تصویر چاپ، کاغذ بالانس و مواد دیگر ساخته می‌شود. این کفپوش به دلیل کیفیت بالا، زیبایی، تنوع در زنگ و طرح و عمر طولانی، به سرعت جای خود را در میان ایرانیان باز کرده است.

تا پیش از سال 1397، واردات پارکت لمینت خارجی به ایران آزاد بود. پس از آن، با توجه به مشکلات ارزی و تحریم‌های بین‌المللی، تولید لمینت در دستور کار شرکت‌های بازرگانی همچون «رویا طرح داخلی» قرار گرفت.

این تصمیم با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کاهش وابستگی به واردات گرفته شد، هر چند تبعات منفی نیز به دنبال داشت. 

تاثیر ممنوعیت واردات پارکت لمینت خارجی

با ممنوعیت واردات پارکت لمینت خارجی تولیدکنندگان در ایران فعالیت خود را آغاز کردند و این امر باعث شد، تولید این محصول افزایش یابد و نیاز بازار تأمین شود. همچنین قیمت محصول کاهش یافته و رقابت برای عرضه محصول با کیفیت و استاندارد میان تولیدکنندگان ایرانی افزایش یابد.

البته در کنار مزایای فوق نباید فراموش کنیم که در پی این محدودیت دسترسی مصرف کنندگان داخلی به محصولات روز دنیا بسیار محدود شده است و در صورتی که بتوان محصولات با کیفیت روز دنیا را نیز تهیه کرد، معمولا قیمت های سرسام آوری برای خرید آنها پیشنهاد می شوند. 

پارکت لمینت Elegant Newمحصولی جدید از برند سولوود
پارکت لمینت Elegant Newمحصولی جدید از برند سولوود

وضعیت کنونی بازار پارکت لمینت در ایران

در حال حاضر، بازار پارکت لمینت در ایران به دو بخش تقسیم شده است: بخش تولیدکنندگان داخلی و بخش واردکنندگان محصولات خارجی. بخش تولیدکنندگان داخلی، سهم عمده ای از بازار را به خود اختصاص داده است و محصولاتی با کیفیت های مختلف تولید می کنند. بخش واردکنندگان محصولات خارجی نیز، محصولاتی با کیفیت بالا را وارد می کنند، اما قیمت این محصولات نسبت به محصولات داخلی بالاتر است.

با توجه به روند رو به رشد تولید پارکت لمینت داخلی، پیش بینی می شود که در آینده، سهم تولیدکنندگان داخلی از بازار این محصول باز هم افزایش یابد.

معرفی 4 برند پارکت لمینت ایرانی

در اینجا چهار برند ایرانی پارکت لمینت معرفی می‌شوند:

  1. برند Solowood: این برند یکی از برندهای قدیمی و شناخته شده در زمینه توزیع و تولید کفپوش لمینت ایرانی است که محصولات خود را با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و با تکنولوژی روز دنیا تولید می کند. سولوود از سال 1381 فعالیت خود را در مجموعه شرکت رویا طرح داخلی آغاز کرد.

 

تا پیش از سال 1397 تمام محصولات عرضه شده توسط این برند، از کشورهای اروپایی وارد می‌شد و  شامل پارکت‌های چوبی ساخت کشور استونی و پارکت‌های HDF آلمانی بود، اما با محدودیت‌های واردات، این برند تولید محصولاتی متشکل از مواد اولیه اروپایی و دارای استانداردهای جهانی را در داخل کشور شروع کرد. پس از آن این لمینت‌ها با عنوان لمینت ایرانی به بازار راه یافت.

از ویژگی‌های پارکت لمینت سولوود می‌توان به کیفیت بالا، تنوع در طرح، سایز، رنگ و قیمت مناسب آن (با توجه به کیفیت محصول نهایی) اشاره کرد.

در مجموع اگر دنبال لمینت استاندارد، با دوام و با کیفیت می‌گردید پارکت لمینت سولوود یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید است. این کفپوش لمینت ایرانی دارای استانداردهای بالا، تنوع طرح و رنگ گسترده و قیمت مناسب است.

اگر می‌خواهید محصولات برند سولوود در ایران را بیشتر بشناسید، هنگام خرید به نام محصولات این برند Elegant و Tropical plank   و  Elegant New توجه کنید.

 

  1. آرتا (Arta): شرکت آرتا از پیشگامان تولید پارکت لمینت در ایران است که از سال 1359 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت محصولات خود را با کیفیت بالا و تنوع طرح و رنگ گسترده‌ای تولید می‌کند.
  1. گروه صنعتی مصیبی: گروه صنعتی مصیبی با برند «امیران کلیک» در سال 1394 محصولات خود را به بازار عرضه کرد. این شرکت لمینت‌های خود را با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و با تکنولوژی روز دنیا تولید می کند.
  1. ایزوفام (ISOFOAM): شرکت ایزوفام از تولیدکنندگان صاحب نام پارکت لمینت در ایران است. پارکت لمینت ایزوفام دارای کیفیت بالا و استانداردهای مختص انواع لمینت هستند.

کیفیت و انواع پارکت لمینت با مغزی غیر ایرانی

مواد اولیه پارکت لمینت‌ها از کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، ترکیه و چین وارد می‌شود. این مواد اولیه کیفیت بالایی دارند و لمینت‌های تولیدی با آن دارای مقاومت‌های سایشی، ضریب تردد بالا و طول عمر بسیار بالا هستند.

از جمله مزایای پارکت لمینت با مواد اولیه یا همان مغزی خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بالا: این نوع پارکت لمینت از مواد اولیه با کیفیتی تولید می‌شود و مقاومت بالایی در برابر سایش، رطوبت و خط و خش دارند.
  • تنوع طرح و رنگ: تنوع در طرح و رنگ از شاخصه‌های دیگر این محصولات است. به همین دلیل انتخاب را برای مشتری آسان می‌کنند.
  • گارانتی: پارکت لمینت با مواد اولیه خارجی معمولاً دارای گارانتی طولانی (10 سال به بالا) هستند.

از جمله معایب پارکت لمینت با مواد اولیه خارجی می‌توان به قیمت بالای آن نسبت به لمینت هایی با مغزی ایرانی و دسترسی محدود به آن اشاره کرد.

پارکت لمینت ایرانی با کیفیت های مختلف عرضه می شود
کفپوش های لمینت Elegant New با کیفیتی منحصر به فرد عرضه می شود.

پارکت لمینت با مواد اولیه ایرانی

پارکت لمینت با مغزی ایرانی هم مانند لمینت‌های دارای مغزی وارداتی استاندارد و کیفیت بالایی دارند با این تفاوت که مغزی آن‌ها از بهترین مواد اولیه ایرانی تولید می‌شود. دکور آن‌ها مانند سایر لمینت‌ها از کشورهای اروپایی وارد می‌شود و از لحاظ کیفیت، ظاهر و زیبایی هیچ تفاوتی با لمینت‌های دارای مغزی سوماترایی ندارند. تنها تفاوت آن‌ها در قیمت است. به همین دلیل به مشتریانی که مقرون به صرفه بودن متریال برای‌شان اهمیت دارد این محصولات را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین این محصولات علاوه بر قیمت مناسب به راحتی در دسترس هستند.

اما چرا ما هر پارکت لمینت با مغزی ایرانی را پیشنهاد نمی‌کنیم؟

برای خرید لمینت با مغزی ایرانی باید هوشمندانه عمل کنید، اینکه این محصول را از چه شرکتی خریداری می‌کنید، میزان گارانتی آن چقدر است و تا چه اندازه در آن از مواد اولیه با کیفیت استفاده شده بسیار اهمیت دارد. هنگام خرید این محصول می‌بایست به نکات زیر توجه کنید:

  • میزان ضریب تردد محصول: لمینی با کیفیت و دارای مغزی ایرانی مانند لمینت‌های دارای مغزی سوماترایی دارای ضریب تردد AC4 است.
  • عرض و طول استاندارد: لمینت‌های استاندارد دارای طول 1200، عرض 187 و ارتفاع 8 میلی‌متر هستند.
  • دکور اروپایی: برای اینکه بتوانید محصول با کیفیتی انتخاب کنید باید بدانید دکور آن چگونه و از چه کشوری تأمین شده است.
  • تنوع در رنگ و طرح: پیشنهاد می‌کنیم لمینتی با مغزی ایرانی را انتخاب کنید که دارای طرح و رنگ متنوع است. برای مثال الگانت‌های نیو دارای 9 رنگ و طرح متفاوت هستند که انتخاب را برای شما آسان خواهند کرد.
  • نظافت آسان: یک لمینت با کیفیت و استاندارد در مرحله نظافت شما را به دردسر نمی‌اندازد. به راحتی می‌توان از آن نگهداری کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص راه های نظافت و نگهداری از لمینت مطلب جدیدی را که در سایت قرار داده ایم بخوانید.
  • مقاومت بالا: لمینت‌های با کیفیت دارای مغزی ایرانی در برابر سایش، نور خورشید، فشار وآتش سیگار مقاوم هستند. به همین دلیل طول عمر بالایی دارند.

 

توصیه هایی برای خرید لمینت ایرانی

در این مرحله اگر قصد خرید لمینت با مغزی ایرانی را دارید، که تمامی خصوصیات ذکر شده را داشته باشد، جدیدترین محصول شرکت رویا طرح داخلی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. «الگانت نیو» یکی از جدیدترین و بهترین لمینت‌های تولید شده با مغزی ایرانی است. قیمت مناسب و کیفیت آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. رویا طرح داخلی این محصول را با ده سال ضمانت ارائه می‌دهد.

 

برای مشاهده طرح، رنگ و خصوصیات سایر لمینت‌ها می‌توانید اینجا کلیک کنید. اگر قصد خرید، استعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر را دارید  با نمایندگان ما در سراسر کشور در ارتباط باشید. همچنین برای پرسش سوالات خود و ارتباط مستقیم با رویا طرح داخلی می‌توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

 

 

 

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی