طراحی داخلی با هوش مصنوعی یک عامل جدید و رویدادی بزرگ و تعیین کننده در دنیای طراحی و دکوراسیون داخلی است و گزینه های ما را برای طراحی داخلی بسیار پرتعداد، آسان و در دسترس ساخته است. این ابزار مانند یک دوست قابل اعتماد، به طوفان فکری و بررسی های ما کمک می کند و حتی به شما امکان می دهد با تصاویر سه بعدی به آینده طرح های خود نگاه کنید. خوب، آینده اینجاست زیرا هوش مصنوعی به سرعت شروع به تغییر فضای طراحی داخلی با ابزارهای قابل دسترس خود می کند.
در این مقاله برخی از برنامه های طراحی داخلی هوش مصنوعی را بررسی کرده ایم و لیستی از بهترین ابزارهای طراحی داخلی هوش مصنوعی را با شما به اشتراک می گذاریم که در حال حاضر جهان را در بر گرفته است.

لیست ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی داخلی و روش استفاده از آنها

در این مقاله هشت ابزار پرکاربرد هوش مصنوعی برای طراحی داخلی را بررسی کرده ایم:

چگونه از هوش مصنوعی در طراحی داخلی استفاده کنیم؟

مانند هر ابزار تخصصی، هوش مصنوعی برای طراحی داخلی نیاز به آموزش دارد. این برنامه‌ها اغلب کاربرپسند هستند، به خصوص زمانی که بدانید چگونه با آنها ارتباط برقرار کنید تا آنچه را که به دنبال آن هستید به دست آورید. و راه انجام آن معمولاً از طریق دستورات متنی ساده (prompt) است. در ادامه این مقاله هر جا ما از کلمه دستور استفاده کردیم منظورمان معادل واژه ی prompt است.مراحل طراحی داخلی با کمک هوش مصنوعی به شرح زیر است:

ابتدا یک برنامه طراحی داخلی هوش مصنوعی ب که با نیازهای شما سازگار است را انتخاب کنید. در ادامه ی این مقاله برنامه های بسیار خوبی به شما معرفی کرده ایم که می توانید برای گرفتن نتیجه دلخواه از آنها استفاده کنید!
سپس با تعریف نیازهای خود، به روشنی مشخص کنید که چه می خواهید. که می تواند شامل نوع اتاق، سبک، رنگ، چیدمان مبلمان و هر عنصر کلیدی دیگری باشد که می خواهید در نظر گرفته شود. دانستن آنچه می خواهید مهم است.
مشخص کنید که می خواهید خروجی کار در چه قالبی باشد، مانند طراحی سه بعدی، CAD، مودبرد، یا پلان طبقه. دانستن اینکه به چه مقدار جزییات نیاز دارید و قالب مورد نظرتان به شما کمک می کند بهترین نتایج را دریافت کنید. تجسم‌های سه‌بعدی در قالب افقی معمولاً برای پیمانکاران عمومی عالی است جون در ادامه کار خواهید خواست که آنها را به یک متخصص بسپارید.
و در انتها پس از گرفتن نتیجه اولیه برای اصلاح تصویر نهایی به هوش مصنوعی خود بازخورد ارائه دهید.
آزمایش کنید! ابزارهای مختلف را امتحان کنید تا الهامات بی شماری به دست آورید. برای بهترین نتیجه می توانید از ترکیب دو یا چند ابزار استفاده کنید.

انتخاب هوش مصنوعی مناسب برای طراحی اتاق

ایجاد فضای ایده آل شما نیاز به انتخاب ابزار مناسب برای نیازهای طراحی داخلی دارد. بنابراین، ویژگی های همچون، کاربر پسند بودن، هزینه و پشتیبانی مناسب از برنامه را در نظر بگیرید.
در اینجا بهترین برنامه های هوش مصنوعی داخلی در لیست ما آمده است:

بهترین برنامه طراحی داخلی به صورت کلی: Midjourney
برترین ابزار طراحی اتاق هوش مصنوعی رایگان: ایجاد کننده تصویر Bing
بهترین برنامه طراحی داخلی هوش مصنوعی آفلاین: DiffusionBee
ساده ترین برنامه AI طراحی داخلی: OpenArt

بهترین برنامه ها و ابزارهای طراحی داخلی با هوش مصنوعی

1. Midjourney

ابتدا دستورات دقیق و مفید برای طراحی داخلی هوش مصنوعی بنویسید. در سایت نام کنید، سپس پس از وارد کردن /imagine، دستور خود را تایپ کنید. این برنامه چهار تصویر هوش مصنوعی تولید می کند و شما می توانید تصویر مورد علاقه خود را انتخاب کنید. سپس با دادن دستوارت بیشتر تصویر خود را بهبود دهید و نسخه ای با وضوح بالاتر درخواست کنید. و اگر هیچ یک از آنها را دوست نداشتید، می توانید از هوش مصنوعی بخواهید دوباره امتحان کند. سپس مجموعه جدیدی از اتاق ها را ارائه می دهد. از طرف دیگر، می‌توانید تصویری از اتاق و طراحی دلخواهتان را به عنوان مرجع تولیدکننده هوش مصنوعی در این برنامه آپلود کنید و منتظر نتایج خیره کننده ای که این هوش مصنوعی ارائه می دهد باشید.

 

 

به خاطر داشته باشید که Midjourney V5 بهترین عملکرد را با زبان طبیعی دارد. بنابراین از جملات مناسبی برای توصیف آنچه می خواهید برای تهیه بهترین تصویر استفاده کنید.
مزایای Midjourney:

  • رندرها و نتایجی با تصاویر واقعی ارائه می کند.
  • اگر از اولین خروجی راضی نبودید، می‌توانید تصویر را بهبود دهید.
  • تنظیمات مختلف برای تغییر رندر شما در دسترس است.
  • می توانید از یک تصویر مرجع در ترکیب با دستورات استفاده کنید.

معایب Midjourney:

  • نمی توان تصاویر را ویرایش کرد یا عناصر ناخواسته را مشخص کرد.
  • فقط با Discord قابل دسترسی است.
  • فقط برای حساب‌های پولی موجود است، با اشتراک‌های بین 10 تا 60 دلار در ماه.
  • با زبان فارسی کار نمی کند.

2. DreamStudio (Stable Diffusion)

DreamStudio چگونه کار می کند: این برنامه هوش مصنوعی از مدل تولید تصویر Stable Diffusion استفاده می کند و مزایای زیادی دارد. می تواند دستورات را با یک تصویر مرجع ترکیب کند تا تصویری جدید ایجاد کند. همچنین به شما این امکان را می دهد که آنچه را در رندر خود نمی خواهید مشخص و حذف کنید. به عنوان مثال، دادن دستوری به این شکل : «-1.0 صندلی های زیاد» بمی تواند از ایجاد تصاویر با تعداد زیاد صندلی کمک کند.
همچنین می‌توانید تنظیماتی مانند قدرت تصویر (image strength) و تاثیرگذاری دستورات (prompt)را تنظیم کنید تا مشخص کنید کدامیک باید تأثیر بیشتری در طراحی داخلی نهایی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی داشته باشد.

محیط برنامه بخش ادیت هوش مصنوعی Dream Studio
محیط برنامه بخش ادیت هوش مصنوعی Dream Studio

مزایای DreamStudio:
رندرهای واقعی، اما وضوح پایین.
برای هر کسی که ایمیل، حساب Google یا Discord داشته باشد قابل دسترسی است.
گزینه‌ها و تنظیمات فراوان، ایجاد و ویرایش انطباق‌های واقعی‌تر از اتاق شما را ممکن می‌سازد.
برای یک خروجی خوب می تواند آپلود تصویر و یک دستور دقیق (prompt) را ترکیب کند.
معایب DreamStudio:
یادگیری تنظیمات این برنامه برای رسیدن به یک خروجی خوب زمان بر است
پس از اتمام اعتبار اولیه، باید هزینه پرداخت کنید. حداقل خرید 10 دلار برای 1000 اعتبار است.
نکته: تا جایی که می توانید خاص باشید زیرا مدل های Stable Diffusion بر اساس دستورهای خاص بهبود پیدا می کنند. شما باید دقیقا به آن بگویید چه می خواهید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید تصویری از یک اتاق نشیمن سیاه و سفید داشته باشید، به جای استفاده از «اتاق نشیمن سیاه و سفید» از عباراتی مانند «عکس سبک تحریریه، اتاق نشیمن سیاه و سفید معاصر، پنجره‌های بزرگ با نور بعد از ظهر» به عنوان دستور خود استفاده کنید.

3. DiffusionBee

برنامه طراحی داخلی و ایجاد هنر هوش مصنوعی – DiffusionBee
DiffusionBee چگونه کار می کند: این برنامه که از Stable Diffusion منشعب شده است، طراحی داخلی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را راحت تر و ناشناس تر می کند. این خبر فوق العاده ای برای کاربران مک است، زیرا برنامه Diffusion Bee در این مرحله فقط برای macOS در دسترس است. برای ایجاد طرح خود می توانید از دستورات استفاده کنید یا تصویری را آپلود کنید. و اگر برخی از بخش‌های یک رندر را دوست دارید، می‌توانید گزینه in-painting یا out-painting را برای ویرایش تصاویر انتخاب کنید.

مزایای DiffusionBee:
رایگان، راحت و ایمن با اجرای آفلاین.
پس از نصب، DiffusionBee به طور مستقل بر روی کامپیوتر مک شما کار می کند.
فایل های تصویری به صورت محلی در درایو شما ذخیره می شوند.
این برنامه با طیف گسترده ای از گزینه ها و قابلیت های ادیت ارائه می شود. حتی می توانید اندازه و چیدمان داخلی مورد نظر خود را مشخص کنید.
معایب DiffusionBee:
محدود به macOS است، به این معنی که بسیاری نمی توانند طراحی خانه و اتاق این هوش مصنوعی را امتحان کنند.
همچنین در صورتی که رایانه شما نتواند سیستم مورد نیاز خود را برای macOS 12.5.1 یا بالاتر برآورده کند، پردازش می تواند کند باشد.

4. OpenArt

ابزار طراحی داخلی هوش مصنوعی – OpenArt

OpenArt چگونه کار می کند: این برنامه از هر دو مدل Stable Diffusion و Dall-E 2 برای تولید تصویر خود استفاده می کند. به سادگی با حساب Google یا Discord خود وارد شوید. این سایت رابط کاربری خوبی دارد که گزینه هایی برای دستورات ، تولید تصویر به استفاده از تصویر شما و تنظیمات ارائه می کند. همچنین می‌توانید بین مدل‌های هوش مصنوعی عمومی مانند Stable Diffusion و Dall-E 2 برای خروجی‌های مختلف سوئیچ کنید.

خروجی طراحی داخلی با هوش مصنوعی Open Art
خروجی طراحی داخلی با هوش مصنوعی Open Art

مزایای OpenArt:
طیف گسترده ای از تنظیمات و گزینه ها.
در ابتدای کار شما 1000 اعتبار رایگان دارید که می توانید برای پیشبرد هوش مصنوعی طراحی اتاق خود از آن استفاده کنید.
گزینه اضافه کردن دستورات منفی برای حذف عناصری که در تصویر نمی خواهید.
بسیاری از مدل‌های هوش مصنوعی را می‌توان انتخاب کرد که هر کدام یک تصویر منحصر به فرد ارائه می‌دهند.
معایب OpenArt:
هیچ گزینه اصلاحی برای رندرها وجود ندارد، و تنها می توانید دستورات خود را تغییر دهید.
برخی از مدل‌های هوش مصنوعی فقط به صورت پولی در دسترس هستند.

5. RoomGPT

RoomGPT چگونه کار می کند: این برنامه طراحی داخلی هوش مصنوعی تنها بر روی تصویری که شما آپلودکرده اید، اجرا می شود. شما فرآیند رندر را با ورود به حساب Google خود و آپلود تصویری از اتاق خود شروع می کنید. سپس می توانید نوع اتاق و حداکثر چهار سبک را برای طراحی های مجدد ایجاد شده توسط هوش مصنوعی انتخاب کنید. سپس پلتفرم یک رندر بر اساس تنظیمات شما ارائه می دهد.

طراحی داخلی با سبک Cosatal توسط OpenArt
طراحی داخلی با سبک Cosatal توسط OpenArt

مزایای RoomGPT:
استفاده آسان و نتایج سریع.
پشتیبانی مشتری و امکان درخواست ویژگی‌ها با حساب‌های پولی موجود است.

معایب RoomGPT:
نسخه رایگان دارای سبک های محدود طراحی داخلی است. با این حال، اشتراک در نسخه Pro یا Business به شما کیفیت بالاتر و رندرهای نامحدودی می دهد. این گزینه ها به ترتیب 15 و 30 دلار قیمت دارند.

6. Dall-E 2

Dall-E 2 چگونه کار می کند: این برنامه یکی از جامع ترین سازندگان تصویر بر پایه هوش مصنوعی موجود است. جای تعجب نیست، زیرا بخشی از پلتفرم بزرگتر OpenAI است. برای ایجاد یک تصویر، می توانید از دستورات استفاده کنید یا تصویری را آپلود کنید تا روی آن کار کند. این برنامه می تواند زوایای مختلف از تصویر شما، نسخه ها و ادیت های مختلفی را نیز ارائه دهد. همه این امکانات به صورت پولی ارائه می شود. کار با این برنامه برای طراحی خانه ممکن است پیچیده باشد، اما قابلیت های زیادی را ارائه می دهد.

اگر می خواهید دقیقاً یاد بگیرید که چگونه از Dall-E 2 برای ایجاد تصاویر هوش مصنوعی استفاده کنید بهتر است کار با این برنامه را به خوبی بیاموزید.
مزایای Dall-E 2:
ایجاد تصویر با گزینه های بازخورد و اصلاح.
Dall-E یک گزینه ویرایش دارد که می توانید قسمت هایی از تصویر را که دوست ندارید پاک کنید، درخواست خود را به روز کنید و دوباره امتحان کنید.
معایب Dall-E 2:
فقط با نسخه ی پولی موجود است و از 15 دلار برای 115 اعتبار می توانید کار با آن را شروع کنید.
فضاهای داخلی ممکن است غیر واقعی به نظر برسند. Dall-E 2 برای ایجاد تصاویر هنری مناسب تر است

7. Bing Image Creator

Bing Image Creator چگونه کار می کند: این برنامه با پشتیبانی از Dall-E 2، یک سیستم هوش مصنوعی معتبر در پشت رندرهای واقعی خود دارد. شما می توانید هر تصویری را ایجاد کنید، از آثار هنری هوش مصنوعی گرفته تا طرح های خانه و اتاق. با حساب مایکروسافت خود وارد شوید و درخواست خود را برای دریافت چهار تصویر وارد کنید. اگر هیچ یک از نتایج را دوست ندارید، باید درخواست جدید خود را بنویسد و دوباره شروع کنید. ایجاد رندرها رایگان است و فرآیند تولید تصاویر ساده است.

طراحی داخلی یکاتاق نشیمن مدرن با هوش مصنوعی Bing
طراحی داخلی یک اتاق نشیمن مدرن با هوش مصنوعی Bing

مزایای Bing Image Creator:
رندرهای واقعی و زیبا با بینگ امکان پذیر است.
استفاده آسان به محض دریافت دستورات.
تولید تصویر سریع است،
معایب Bing Image Creator:
پس از رندرهای اولیه گزینه بازخوردی وجود ندارد.
رندرها فقط با نسبت تصویر 1:1 در دسترس هستند.
نمی توانید تصویری آپلود کنید و بخواهید که بر اساس آن تصویر هوش مصنوعی کار کند، بلکه فقط بر اساس دستوارت متنی شما این برنامه کار می کند.

8. AI Room Planner

AI Room Planner چگونه کار می کند: این برنامه یک برنامه طراحی داخلی برای طراحی مجدد اتاق است. در واقع پلت فرم آپلود و تبدیل ساده تصاویر است. تصویری از اتاق خود داخل این سایت آپلود کنید و آن را با طراحی های مختلف تماشا کنید.کار با آن بسیار ساده است. برای این کار با حساب Google خود وارد شوید، یک عکس از اتاق خود آپلود کنید، سپس نوع اتاق و سبک مورد نظر را انتخاب کنید.

مزایای AI ​​Room Planner:
رایگان.
سریع و آسان برای استفاده. می‌توانید با مولد هوش مصنوعی آن مستقیماً نتایج را ببینید، بدون اینکه نیاز باشد تنظیمات خاصی انجام دهید یا دستوری بنویسید.
معایب AI ​​Room Planner:
سفارشی سازی در این برنامه بسیار محدود است
شما فقط می توانید یک سبک و نوع اتاق را برای تولید تصویر انتخاب کنید.

مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در طراحی داخلی

طراحی داخلی با هوش مصنوعی مزایای بسیاری دارد. با این حال، چند اشکال نیز وجود دارد که باید در نظر داشت. در حالی که هوش مصنوعی می تواند کمک و الهام بخش باشد، ترکیب آن با تخصص و خلاقیت انسانی می تواند به بهترین نتیجه طراحی منجر شود.

مزایای یک اپلیکیشن طراحی داخلی هوش مصنوعی

  • الهامبخش: پلتفرم‌های هوش مصنوعی امکانات خلاقانه را با تصاویر تولید شده منحصر به فرد گسترش می‌دهند و می توانند منبع الهام بسیار خوبی برای طراحی داخلی باشند.
  • کاهش زمان و هزینه های اولیه: ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی می توانند فرآیند طراحی را ساده کنند. شما می توانید به صورت مجازی تجسم و آزمایش کنید که این امر خود باعث کاهش زمان و کاهش هزینه های اولیه طراحی می شود.
  • دسترسی: ابزارهای طراحی داخلی هوش مصنوعی برای هر کسی که به اینترنت متصل است در دسترس است. علاوه بر اینکه، برخی از برنامه ها رایگان نیز هستند و می توان طراحی داخلی با هوش مصنوعی رایگان انجام داد. برای اطمینان از هزینه های هر برنامه و یا امکان استفاده رایگان از آنها به بخش مربوطه توجه کنید.
  • سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی: الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند از دستورهایی که به آنها می دهید بیاموزند. این یک تجربه طراحی شخصی سازی شده را برای شما امکان پذیر می کند.
  • سهولت استفاده: برخی از پلتفرم های طراحی داخلی تولید کننده هوش مصنوعی بسیار ساده و آسان برای استفاده هستند.

معایب استفاده از هوش مصنوعی در طراحی داخلی

  • فقدان حضور انسان: هوش مصنوعی ممکن است فاقد خلاقیت و اعتباری باشد که یک طراح حرفه ای می تواند ارائه دهد. به همین دلیل اغلب بهتر است از ابزارهای هوش مصنوعی برای پشتیبانی از فرآیند طراحی به جای جایگزینی تخصص انسانی استفاده کنید.
  • درک احساسی محدود: الگوریتم‌های هوش مصنوعی ممکن است برای تفسیر جنبه‌های احساسی یا حسی پیچیده طراحی مشکل داشته باشند. عناصر ذهنی طراحی داخلی، مانند احساس و درکی که از فضا نیاز داریم، ممکن است به شهود و قضاوت انسان نیاز داشته باشند.
  • محدودیت‌های فنی: ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است با وظایف طراحی پیچیده، دقت، یا ارائه سطوح بالای سفارشی‌سازی مشکل داشته باشند.
  • نیاز به آموزش: استفاده موثر از هوش مصنوعی داخلی ممکن است مدتی طول بکشد. شما باید با ویژگی ها و قابلیت های پلتفرم آشنا شوید تا از پیشنهادات آن نهایت استفاده را ببرید.

سوالات متداول

در ادامه نگاهی به سوالات متداول در مورد طراحی داخلی هوش مصنوعی انداختیم تا همه چیز را روشن کنیم.

مزایای طراحی داخلی با هوش مصنوعی  چیست؟
الگوریتم‌های هوش مصنوعی از بازخورد کاربران و روند صنعت طراحی داخلی یاد می‌گیرند و با شرایط روز خود را تطبیق می دهند. به این ترتیب، بنابراین توصیه هایی که می کنند با طراحی روز به شکل تضمین شده ای تطابق دارد. همچنین می توانید از طراحی داخلی هوش مصنوعی برای الهام گرفتن در زمانی که احساس می کنید نیاز به راهنمایی و الهام بخشی دارید استفاده کنید.

آیا طراحان داخلی هوش مصنوعی می توانند جایگزین طراحان انسانی شوند؟
در حالی که هوش مصنوعی می تواند جنبه های خاصی از طراحی داخلی را خودکار کند، بعید است که جایگزین طراحان انسانی شود. طراحی داخلی شامل یک عنصر خلاقانه است که نیاز به شهود، احساسات و شخصی سازی انسان دارد. طراحان می‌توانند الزامات پیچیده را تفسیر کنند، تفاوت‌های فرهنگی را درک کنند و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را به کار خود ببخشند. هوش مصنوعی ابزار قدرتمندی است، اما بدون کمک انسانی، ممکن است برای رسیدن به طرح مورد نظر خود ناامید شوید.

هوش مصنوعی چگونه بر تجربه مشتری در طراحی داخلی تأثیر می گذارد؟
پلتفرم ها و برنامه های مجهز به هوش مصنوعی طراحی داخلی را تعاملی تر و در دسترس تر می کنند. می توانید گزینه های طراحی را از راه دور کاوش و تجسم کنید. به علاوه، می‌توانید تصاویر فضای خود را آپلود کنید و با استفاده از دستورات و تنظیمات صحیح، سبک‌ها و ویژگی‌ها مختلف را بر روی آن اعمال کنید.

و در انتها اگر به دنبال ایده هایی برای طراحی داخلی اتاق نشیمن و یا استفاده از کاغذی دیواری های داماسک در محیط منزلتان هستید دیگر مطالب مجله رویا را از دست ندهید.

 

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی