هنگامی که می خواهید اتاق نشیمن خانه خود را دوباره طراحی کنید، آخرین چیزی که شاید به فکرش بیفتید کاغذ دیواری پشت تلویزیون است. با این حال، این یکی از بهترین راه ها برای بهبود ظاهر کل اتاق است.

دیوار پشت تلویزیون (TV Accent Wall) و یا دیوار اصلی اتاق نشیمن چیست؟

یکی از مکان های ویژه ی خانه ی شما دیوار اصلی اتاق نشیمن است که معمولا تلویزیون پشت به آن قرار دارد. این دیوار جایی است که تلویزیون و لوازم جانبی اش قرار دارند و نقطه کانونی اتاق نشیمن شما است. دیوار پشت تلویزیون می تواند رنگ، بافت و یا متریالی متفاوت از مابقی دیوارهای اتاق نشیمن داشته باشد. روی این دیوار تلویزیون نصب می شود و اطراف آن به شکلی تزئین می شود که در لحظه ورود به اتاق جلب توجه شود.

کدام دیوار،  دیوار اصلی اتاق نشیمن است؟

ایجاد یک نقطه کانونی به روز و شیک هیجان انگیز است. اما از کدام یک از دیوارها به عنوان دیوار اصلی و یا دیوار پشت تلویزیون استفاده کنیم؟ شما می توانید از نکات زیر استفاده کنید تا دیوار اصلی اتاق نشیمن را پیدا کنید:

  • اولین دیواری که هنگام ورود به اتاق می بینید، میتواند بهترین دیوار اصلی اتاق نشیمن باشد. نقطه کانونی خود را در جایی که به طور طبیعی در اولین ورود به آن نگاه می کنید قرار دهید.
  • دیوار اصلی اتاق نشیمن دارای شومینه، قفسه کتاب داخلی یا سایر ویژگی های معماری است.
  • دیواری که معمولاً در اتاق با آن روبرو می‌شوید، دیوار خوبی برای قراردادن تلویزیون است.
  • به جای دیواری که پشت بسیاری از مبلمان یا تزئینات دیواری قرار دارد، از دیواری استفاده کنید که روبرویش چیزی قرار نگرفته و باز است.
  • یک دیوار مسطح و متقارن معمولاً بهتر از دیواری با پنجره‌هایی با اندازه‌های مختلف، شیب‌ها و طاقچه‌های عجیب و غریب است.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون

ساده ترین راه حل تغییر دیوار پشت تلویزیون با بیشترین امکانات چیست؟ کاغذ دیواری پشت تلویزیون! الگو و رنگی را انتخاب کنید که متناسب با خانه شما باشد و آن را روی دیوار اصلی اتاق نشیمن خود نصب کنید.

آیا جنس و طرح های کاغذ دیواری که این روزها در دسترس هستند را دیده اید؟ شما به راحتی می توانید از هر کدام از آنها برای ایجاد یک پس زمینه خیره کننده برای دیوار تلویزیون خود استفاده کنید. برخی از طرح های خلاقانه  احتمالاً برای مچ کردن با تلویزیون شما بهترین هستند. 

یکی  از روش های خلاقانه استفاده از کاغذ دیواری، تزئین فضای دو طرف دیوار تلویزیون با کاغذ دیواری است. و همچنین می توانید کاغذدیواری را با با کفپوش چوبی ترکیب کنید. کاغذهای رنگ روشن معمولاً با چوب های رنگ روشن بهترین نتیجه را می دهد، اما اگر کفپوش شما تیره تر است، می توانید رنگ ها و طرح های روشن تری را انتخاب کنید. فقط یک تم رنگی استفاده کنید و به آن پایبند باشید. مانند همه چیز، مراقب باشید بیش از حد تزئین نکنید. اگر کفپوش شلوغی دارید، باید از یک الگوی ساده برای دیوار استفاده کنید. اگر کفپوش شما ساده است،  می توانید یک طرح جسورانه برای کاغذدیواری خودتان انتخاب کنید.

برای نمونه به پیشنهادات زیر فکر کنید:

  • استفاده از کاغذدیواری الهام گرفته از طبیعت: استفاده از طرح‌ها و الگوهای طبیعی مانند درختان، گل‌ها، یا دریاچه‌ها بر روی کاغذ دیواری پشت تلویزیون، علاوه بر زیبایی، باعث ایجاد یک حس آرامش و صلح در اتاق نشیمن می‌شود.
استفاده از کاغذدیواری با طرح برگ برای کاغذدیواری پشت تلویزیون
استفاده از کاغذدیواری با طرح برگ برای کاغذدیواری پشت تلویزیون
  • کاغذدیواری با رنگ شاد: استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب در کاغذ دیواری پشت تلویزیون، به تناسب با سایر رنگ‌ها و دکوراسیون اتاق، می‌تواند ظاهری پویا و زنده به فضا ببخشد.
  • کاغذ دیواری با طرح‌ها و الگوهای هندسی: استفاده از طرح‌ها و الگوهای هندسی مانند خطوط، شکل‌های هندسی، و نقاط در کاغذ دیواری پشت تلویزیون، اتاق را شیک و مدرن می‌کند.
  • کاغذ دیواری با تصاویر گرافیکی یا آبستره: استفاده از تصاویر گرافیکی یا آبستره روی کاغذدیواری دیوار پشت تلویزیون، امکان جلب توجه و خلق یک تجربه بصری منحصر به فرد را فراهم می‌کند.
  • استفاده از پوستر کاغذدیواری: اجرای یک نقاشی هنری حرفه‌ای روی کاغذدیواری دیوار پشت تلویزیون، اتاق را تبدیل به یک گالری هنری خانگی می‌کند و به تجربه دیدنی و زیبا تبدیل می‌شود.
  • کاغذدیواری با الگوی ساده و منظم: استفاده از الگوی ساده و منظم مانند خطوط عمودی یا افقی بر روی کاغذدیواری پشت تلویزیون، به دیزاین جدی و حرفه‌ای تری می‌انجامد.
استفاده از کاغذدیواری کلاسیک برای دیوار پشت تلویزیون
استفاده از کاغذدیواری کلاسیک برای دیوار پشت تلویزیون
  • کاغذدیواری با طرح فلزی: یکی از جنبه های دکوراسیون مدرن که بسیار منحصر به فرد است، توانایی انتخاب مواد مختلف و قرار دادن آنها در دکوراسیون شما است. به عنوان مثال، یک دیوار با کاغذدیواری که از طرح ها و مواد فلزی در خود استفاده کرده، گزینه مناسبی برای جان بخشیدن به دیوار شما و در عین حال شیک نگه داشتن وسایل است.
  • کاغذدیواری بنفش: اگر کودکانی خردسال دارید و دوست دارید حال و هوای خانه را با روحیات بچه ها هماهنگ نگه دارید، دیوار پشت تلویزیون را کاغذدیواری بنفش روشن کنید. هیچ اثر هنری دیگری برای این دیوار نیاز نیست!
    معجزه رنگ سیاه: دوست دارید فریم سیاه رنگ دور تلویزیون محو شود؟ دیوار پشت تلویزیون را سیاه یا تیره رنگ کنید یا از یک کاغذ دیواری تیره استفاده کنید. ناگهان آن فریم سایه رنگ در دل دیوار پشت سر محو می شود و به جای فریم متوجه دیوار بزرگ پشت سرمان می شویم. اگر دوست دارید از کاغذدیواری سیاه بیشتر در طراحی داخلی خود استفاده کنید مطلب رنگ سیاه را بیشتر بشناسیم – کاغذ دیواری مشکی در طراحی داخلی را مطالعه کنید.
استفاده از کاغذدیواری سیاه برای دیوار پشت تلویزیون
استفاده از کاغذدیواری سیاه برای دیوار پشت تلویزیون

 

استفاده از متریال های دیگر

استفاده از بافت بتنی: اگر از طراحان مدرن بپرسید که دیوار پشت تلویزیون خود را با چه چیزی بپوشانید احتمالا جواب خواهند داد بتن تقریبا برای هر کاری در دکوراسیون مدرن جواب می دهد. دیوار خود را با یک لایه نازک بتن بپوشانید و تلویزیون خود را بر روی دیوار نصب کنید تا جلوه ای زیبا و مدرن داشته باشید.

استفاده از آجرهای سفید: استفاده از آجرهای سفید نیز یک راه جدید برای جان بخشیدن به اتاق نشیمن شما است.. تلویزیون خود را بر روی دیوار آجری سفید نصب کنید تا تمام علاقه و بافت مورد نیاز را در حالی که در اتاق نشیمن خود گرم و دنج خواهید بود، به شما تقدیم کند.

استفاده از تخته و الوارهای چوب: اگر قرار است ویلا و خانه ی ییلاقی خود را طراحی کنید شاید بد نباشد برای دیوار پشت تلویزیون خود به الوارهای چوبی فکر کنید. دیواری با الوارهای چوبی پشت تلویزیون ، آن جذابیت روستایی که به دنبالش بودید را به شما می بخشد.

استفاده از سنگ مرمر: و اخرین راهی که می توانیم پیشنهاد کنیم استفاده از سنگ مرمر برای دیوار پشت تلویزیون است. دیوارهای شما هر رنگی داشته باشند و هر تغییری که در دکوراسیون خانه بدهید معمولا با سنگ مرمری مطابقت دارد.

چگونه دیوار پشت تلویزیون را تزیین و دکور کنیم؟

هیچ قانونی در مورد طراحی دیوار پشت تلویزیون شما وجود ندارد. و مهم نیست که تلویزیون شما نصب شده باشد یا نه. می توانید از سبک ها و دکورهای مختلفی در اطراف تلویزیون خود استفاده کنید، از تصاویر خانوادگی و آثار هنری گرفته تا گیاهان و شمع ها.
دکوری که می توانید برای تزئین دیوار پشت تلویزیون خود استفاده کنید عبارتند از:

  • مبلمان
  • گیاهان طبیعی
  • قفسه بندی
  • تصاویر سیاه و سفید
  • قراردادن وسایل و مجسمه های تزئینی زیر میز تلویزیون
  • از دکوراسیون رنگارنگ در شومینه و قفسه های کتاب خود استفاده کنید.

امکانات برای تزئین دیوارپشت تلویزیون، اطراف و زیر تلویزیون شما بی پایان است.

نحوه مخفی کردن سیم های تلویزیون روی دیوار

بردن کابل های تلویزیون توی دیوار می تواند پردردسر باشد.بنابراین، در اینجا ایده هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا سیم های خود را به خوبی پنهان کنید.

  • گیره های سیم را به پایه تلویزیون وصل کنید تا سیم ها را نگه دارید و پنهان کنید.
  • برای نگه داشتن سیم ها و جلوگیری از تماس آنها با زمین، از زیپ بند استفاده کنید.
  • یک جعبه مدیریت کابل، نوار برق شما را می پوشاند و به راحتی سیم های آشفته را از دید دور نگه می دارد.
  • برای پوشاندن سیم‌های آویزان شده از دیوار، از کیت سیم‌کش دیواری استفاده کنید.
  • یک قرنیز در کف دیوار کابل هایی را که در امتداد دیوار قرار دارند پنهان می کند.
    چندین ایده و محصول برای پوشاندن سیم وجود دارد که می‌توانید آن را به صورت آنلاین تهیه کنید تا آن کابل‌های نامرتب تلویزیون را پنهان کنید و فضا را تمیز و مرتب کنید.

سوالات متداول FAQ

آیا طراحی دیوار اصلی اتاق نشیمن باید متفاوت از مابقی اتاق باشد؟

به نظر ما یک دیوار اصلی خوب همراه مکمل طراحی مابقی اتاق است و با تزئینات و مبلمان اتاق به خوبی گره می خورد. پیشنهاد می کنیم به جای رنگ آمیزی دیوار اصلی، از کاغذ دیواری پشت تلویزیون استفاده کنید که بتوانید درآینده با تغییر دکوراسیون اتاق خود پان را به راحتی جایگزین کنید و تغییر دهید.

آیا می بایست بر روی دیوار اصلی تلویزیون نصب شود؟

قرار دادن تلویزیون روی دیوار اصلی ایده بسیار خوبی است زیرا می توانید تلویزیون را با پس زمینه خاکستری یا مشکی استتار کنید. یا می‌توانید تلویزیون را با پس‌زمینه‌ای روشن، خنثی یا طرح‌دار برجسته کنید تا متمایز شود.

برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون چه رنگی انتخاب کنیم؟

انتخاب رنگ برای دیوار پشت تلویزیون راهی عالی برای ایجاد خلاقیت در فضای اتاق نشیمن است. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که رنگ ها را در اتاق متعادل کنید. اگر به دنبال یک رویکرد ساده هستید،رنگ خنثی فضایی آرام دایجاد می‌کند. در حالی که استفاده از رنگ های روشن و پررنگ محیطی هیجان انگیز ایجاد می کند.
همچنین اگر می‌خواهید رنگ‌هایتان با دکوراسیون و مبلمان اتاقتان مطابقت داشته باشد، می توانید دیوار اصلی خود را با نورپردازی، چوب، قفسه یا حتی یک کابینت تغییر دهید تا تلویزیون خود را کاملاً مخفی کنید.

کاغذدیواری دیوار پشت تلویزیون
کاغذدیواری دیوار پشت تلویزیون

تلویزیون را روی دیوار نصب کنم یا بر روی میز بگذارم؟

نصب تلویزیون بر روی دیوار باعث صرفه جویی در فضا می شود به خصوص اگر فضای محدودی دارید. همچنین نصب تلویزیون به شما امکان می دهد ارتفاع را برای قرار دادن تلویزیون خودتان انتخاب کنید.

آیا می توان تلویزیون های بزرگ را هم بر روی دیوار نصب کرد؟

بله، شما می توانید از پایه های خاصی استفاده کنید که برای نگه داشتن تلویزیون سنگین طراحی شده اند. در بازار مناسب با تلویزیون خود پایه ی مناسبی پیدا خواهید کرد. هنگام خرید مطمئن شوید که پایه ای که خریداری می کنید می تواند وزن تلویزیون شما را تحمل کند.

بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون چیست؟

استفاده از رنگ‌های تیره در پشت تلویزیون بسیار رایج است، زیرا در حین تماشای تلویزیون، تجربه خوبی از تماشا برای شما به ارمغان می‌آورد. به طور کلی، رنگ‌های تیره‌تر پشت تلویزیون با روشن‌تر و زنده‌تر کردن تلویزیون شما، تجربه‌ای همه‌جانبه‌ فراهم می‌کنند.

دیوار پشت تلویزیون خود را شیک طراحی کنید

دیوار پشت تلویزیون شما یکی از در دسترس ترین مکان ها برای تزئین و جلب توجه افرد است. ازایده هایی که در این مطلب خوانید برای ایجاد خلاقیت در تزئین دیوار تلویزیون خود استفاده کنید و فضای زندگی خود را متحول کنید.

 

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی