نیاز به رنگ و طرح های جذاب در مهدکودک و مدارس به راحتی با استفاده از کاغذ دیواری  تامین میشود. در سال های اخیر، پیشرفت های زیادی در دکوراسیون دیوار برای اتاق های کلاس، اتاق های مشترک، غذاخوری ها و راهروها با کاغذدیواری مهدکودک به دست آمده است.

در این راهنما، گزینه های طراحی با کاغذ دیواری در مهدکودک ها، مدارس ابتدایی و مقاطع بالاتر را دقیق تر بررسی خواهیم کرد و الزامات کاربردی را توضیح خواهیم داد. همچنین به این سوال پاسخ خواهیم داد که کدام طرح ها خلاقیت و انرژی کودکان را تشویق می کنند یا به احساس آرامش در ساعات استراحت در اتاق های مربوطه کمک می کنند؟

کاغذ دیواری اتاق کودک بالن Growing up Kids
کاغذ دیواری اتاق کودک Growing up Kids

مقررات و الزامات استفاده از کاغذ دیواری در مهدکودک ها و مدارس

حفاظت در برابر حریق، ویژگی های تمیز کردن و مراقبت، استحکام، جنبه های بهداشتی و ایمنی و مقاومت در برابر نور، از  مهمترین پارامترهای انتخاب کاغذ دیواری در مهدکودک ها و مدارس هستند.

 حفاظت در مقابل حریق در کاغذدیواری مهدکودک و مدرسه

از نظر تعاریف حفاظت در برابر آتش، کاغذ دیواری ها در دسته «منسوجات» قرار می گیرند. در ساختمان‌های عمومی (مانند مهدکودک‌ها و مدارس)، طبق استانداردهای ایمنی آتش نشانی اروپا DIN 4102 یا DIN EN 13501-1، کاغذدیواری ها باید دارای طبقه‌بندی «مقاوم در برابر شعله» (یا «با قابلیت اشتعال کم»/ «به سختی قابل اشتعال» باشند. (کلاس مصالح ساختمانی 1/B1)). اصطلاح “مقاوم در برابر شعله” به این معنی است که اگرچه این کاغذ دیواری ها می توانند بسوزند، اما دارای اثر خود خاموش شوندگی هستند که از گسترش آتش جلوگیری می کند. این اثر نتیجه یک پوشش اشباع ویژه است.

در ایالات متحده آمریکا، استاندارد NFPA و استاندارد تست کالیفرنیا CA 1237 مقررات اصلی حفاظت در برابر آتش برای منسوجات در ساختمان های عمومی هستند. در آسیا (هند)، از جمله، گواهی F-13039 وجود دارد. اگر شما طراح داخلی یا مسئول تجهیز مهدکودک ها و مدارس هستید و به یک مدل کاغذ دیواری خاص علاقه مند هستید، بهتر است در خصوص اینکه کاغذدیواری که تهیه می کنید دارای چه استانداری حریقی است، از فروشنده یا شرکت تامین کننده سوال بپرسید.

استحکام، بهداشت، آب و هوا در کاغذدیواری مهدکودک و مدرسه

هر مکانی که روزانه تعداد زیادی کودک و نوجوانان گرد هم می آیند نیاز به کاغذ دیواری های مستحکم دارد. مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر پارگی، مقاومت در برابر سایش و ساییدگی و همچنین نفوذپذیری بخار آب از عوامل اصلی هستند که هنگام انتخاب کاغذدیواری باید در مدارس و مهدکودک ها مورد توجه قرار گیرند. کاغذدیواری های پشمی، پارچه‌ای و کاغذدیواریهای  نانوون  برای نیاز شما مناسب هستند.

قابلیت تمیز کردن به ترتیب با طبقه بندی های زیر تعیین می شود: 1.مقاوم در برابر آب، 2-.مقاوم در برابر شستشو، 3.بسیار مقاوم در برابر شستشو، 4.مقاوم در برابر اسکراب و 5. بسیار مقاوم در برابر اسکراب. برای مهدکودک‌ها و مدارس، کاغذ دیواری‌های مقاوم در برابر شست‌وشو تا مقاوم در برابر اسکراب بهترین هستند، با توجه به اینکه پوشش‌ها و پوشش‌ها باید از نظر آلاینده‌ها/مواد مضر و ویژگی‌های آب و هوایی بررسی شوند. هنگام خرید حتما از فروشنده بخواهید تا قابلیت تمیزکردن کاغذدیواری را به شما اطلاع دهد. 

پایداری در برابر نور در کاغذدیواری مهدکودک و مدرسه

مهدکودک ها و مدارس اغلب مجهز به پنجره های بزرگ و نمای شیشه ای هستند و معمولاً به نور شدید نیاز دارند. در نتیجه، هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای این شرایط، مقاومت در برابر نور کاغذدیواری موضوع مهمی است. این اصطلاح توانایی کاغذ دیواری را برای حفظ رنگ(های) خود پس از قرار گرفتن در معرض نور تعریف می کند. دسته بندی های مقاومت در برابر نور شامل موارد زیر هستند:

  • مقاومت عالی در برابر نور / ثبات نور 
  • مقاومت در برابر نور / ثبات نور بسیار خوب 
  • مقاومت خوب در برابر نور / ثبات نور 
  • مقاومت در برابر نور / ثبات نور رضایت بخش 

مقدار مقاومت در برابر نور/ثابت نور با شرایط نور در یک اتاق و خواسته های کاغذ دیواری تعیین می شود. توصیه می کنیم قبل از انتخاب کاغذ دیواری با ما تماس بگیرید، و از مقاومت کاغذدیواری که تهیه می کنید در مقابل نور مطمئن شوید.

 

اتاق نوجوان پروانه
استفاده از تصویر حیوانات و حشرات برای هماهنگی میان فضای آموزشی و دنیای کودکانه

استفاده از کاغذ دیواری در مهدکودک

استفاده از کاغذدیواری در طراحی داخلی مدارس و مهدکودک ها به طرق مختلف تاثیرات مثبتی می گذارد. مهم است که والدین و فرزندانشان حتی در اولین بازدید از یک مرکز آموزشی احساس راحتی کنند و یکی از جنبه های اصلی دستیابی به این امر ادراک بصری است.

کاغذ دیواری ها می توانند به فضا شکل دهند و بر اصول اساسی مدرسه و همچنین پیشینه و ارزش های تاریخی آن تأکید کنند. الگوها، طرح ها  و رنگ ها تأثیر روانی ثابت شده ای روی ما دارند. در راهروها و اتاق‌های مشترک، ارتباط را تحریک می‌کنند، در مناطق مطالعه به تمرکز و اجرای فعالیت های مرتبط کمک می‌کنند، در مکان‌های که برای تفریح و استراحت پیش بینی شده اند، اثر آرامش‌بخش دارند. الگوها تداعی ها را برمی انگیزند و ارتباطات معناداری ایجاد می کنند.

کودکان امروزی زمان بیشتری را در مهدکودک ها و مدارس میگذرانند – واقعیتی که منجر به بازاندیشی در مورد ارتقاء عوامل محیطی به ویژه در مراکز نگهداری از کودکان شده است. کاغذ دیواری ها راهی عالی برای ایجاد فضاهای آرامش بخش برای کودکان هستند.

ادغام تصاویر پس زمینه در مفاهیم آموزشی

هر مهدکودک و مدرسه مفهوم آموزشی خاصی دارد که در مبلمان و طراحی داخلی آن منعکس می شود. یکی از نمونه های کاربردی، مهدکودک های محیط زیستی است که کودکان را با گیاهان و جانوران محیط اطراف خود و موضوعاتی مانند حفاظت از محیط زیست و آگاهی از محیط زیست به صورت بازی آشنا می کند. انتخاب کاغذ دیواری های طبیعت با سطوح ساخته شده از چمن، پوست چوب پنبه یا بامبو بر این مفهوم آموزشی تأکید می کند و آب و هوای سالمی را در کلاس های درس ایجاد می کند. کاغذ دیواری های گلدار مناسب برای کودکان طیف وسیعی از گیاهان را پوشش می دهند و گزینه مناسب دیگری برای مهدکودک های محیط زیستی هستند.

طرح کاغذدیواری مهدکودک

کاغذدیواری با طرح ابر
کاغذدیواری با طرح ابر برای القای حس آرامش در فضای استراحت مهدکودک

در طراحی داخلی ما باید توجه داشته باشیم که استفاده از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار باید الزامات مختلفی را برآورده کند و سنین مختلف را پوشش دهد تا هم کودکان و هم نوجوانان از آن لذت ببرند. به عبارت دیگر، کاغذ دیواری که انتخاب می‌شود باید برای همه جذاب باشد.

مهدکودک ها، مدارس و محیط های خصوصی هر یک کارکردی مخصوص به خود دارند.  در اماکن آموزشی تأکید بر انتقال دانش و توسعه اجتماعی است، در حالی که در خانه، استراحت و تفریح ​​در اولویت است. بنابراین، الگوها و طرح هایی که برای خانه مناسب هستند، همیشه برای مهدکودک ها و مدارس مناسب نیستند. 

کارکرد اصلی مهدکودک ها آشنایی کودکان کوچک با اجتماع و پرورش و آموزش رشد مهارت های حرکتی و حسی آنهاست. علاوه بر این، مهدکودک ها فضاهای بسیار خلاقانه ای هستند که فضای زیادی را برای تخیل فراهم می کنند. کاغذ دیواری های طرح دار یک انتخاب عالی برای اتاق های استراحت و اتاق های فعالیت هستند و قسمت های ورودی نیز می توانند از جلوه شاد آنها بهره ببرند.

الگوهای هندسی، طرح های الماسی شکل، دایره، نقطه یا راه راه در رنگ‌های اصلی، توانایی‌های ادراکی و تمایز بین اشکال و رنگ‌ها را تقویت می‌کنند – و همچنین به اتاق شادی می‌بخشند. همچنین شخصیت های حیوانی بخش مهمی از دنیای بازی هر کودکی هستند. به عنوان مثال: کاغذدیواری مهدکودک با نقوش حیوانات، یک باغ وحش مملو از سرگرمی یا جهان های مرموز زیر آب، انتخاب خوبی برای سالن ها یا اتاق های بازی هستند.

کاغذدیواری مهدکودک  و کاغذدیواری مدرسه که می توان با آنها فعالیتی کرد فرصتی عالی برای ابراز وجود بچه های کوچک هستند. از جمله آنها می توان به کاغذ دیواری هایی با قابلیت تمیز کرد اشاره کرد که می توان آنها را خط خطی کرد و با ماژیک روی آنها کشید، یا کاغذ دیواری هایی که می توانند به یک برد برای خلاقیت های هنری کودکان شما تبدیل شوند.  محصول writewalls این امکان را برای شما مهیا می کند. 

مهدکودک ها معمولا دارای اتاقی برای استراحت هستند. کاغذ دیواری با الگوهای آرامش بخش می توانند در این فضاها به ما کمک کنند. برای مثال طرح های ستاره ها، ابرها یا گوسفند، پس زمینه ای عالی برای اندکی آرامش هستند. توجه داشته باشد که طرح ها و رنگ ها باید همیشه برای پسران و دختران مناسب باشد. 

طرح های الهام بخش کاغذ دیواری برای مدارس

کاغذدیواری قابل نوشتن writewalls
کاغذدیواری قابل نوشتن writewalls

درک تفاوت بین مدرسه و  خانه یک موضوع مهم برای کودکان و نوجوانان است. حتی اگر اگر تمایل داریم که کودکان و نوجوانان در مدرسه احساس راحتی داشته باشند، احساس آزادی و فراغتی که در مدرسه باید تجربه شود با احساسی که در خانه می بایست درک شود متفاوت است. در نتیجه الگوها و نقش و نگارهای کاغذ دیواری باید با توجه به هدف هر فضا انتخاب شوند. کاغذ دیواری ها نباید باعث حواس پرتی زیاد برای دانش آموزان و تحریک کننده باشند. کاغذدیواری ها یا باید با  موضوع تدریس سازگار باشند یا اثری آرامش بخش ارائه دهند.

کاغذدیواری ونگوگ
کاغذدیواری با طرح های هنری برای کلاس های خلاقیت و هنر

در مدارس ابتدایی (کودکان 5 تا 11 ساله)، کاغذ دیواری هایی با طرح هایی از حروف یا اعداد و همچنین نقوش هندسی ساده به کودکان کمک می کند تا فضا را بهتر درک کنند و انگیزه  آنها را در کلاس های درس افزایش دهند. رنگ ها باید دلپذیر، روشن باشند اما نه خیلی زرق و برق دار یا روشن ،زیرا این امر باعث پرت شدن حواس کودکان می شود. برای راهروها و همچنین اتاق‌های معمولی یا استراحت، کاغذ دیواری‌های طرح‌دار انتخاب‌شده می‌توانند تخیل را تحریک کنند و برای ایجاد یک فضای جانبی انتخاب شوند. یک جنگل استوایی، یک باغ نخل یا یک منظره طبیعی سرسبز چطور است؟

پوستر کودکانه حیوانات دریایی
پوستر کودکانه حیوانات دریایی

برای مدارس راهنمایی و دبیرستان طرح های الگو را می توان بر اساس معیارهای مختلف انتخاب کرد:

اگر کلاس‌های درس عمدتاً برای موضوعات خاصی استفاده می‌شوند، الگو می‌تواند با موضوع همخوانی داشته باشد. مثلا: کاغذ دیواری‌های با طرح های هندسی برای موضوعاتی مانند ریاضی، شیمی یا فیزیک، زیرا این کار یک ارتباط بصری جالب و موضوعی ایجاد می‌کند. طرح های کاغذدیوراری گلدار برای موضوعاتی مانند تاریخ طبیعی و بیوشیمی مناسب هستند. برای اتاق هایی که در آن زبان انگلیسی و زبان های خارجی آموزش داده می شود، کاغذ دیواری های تایپوگرافی عالی هستند. دروس هنر و صنایع دستی با طرح های کاغذدیواری رنگارنگ انتزاعی و غیرمعمول مطابقت دارد. 

 

کاغذدیواری برای کلاس های درس

کلاس ها و کتابخانه ها مکان هایی برای آرامش و تمرکز هستند. کاغذ دیواری های ساده و  تک رنگ فضایی صمیمی و راحت برای کار و یادگیری فراهم می کنند. سالن های ناهار خوری، کافه تریا، راهروها و اتاق استراحت، مکان هایی هستند که کمی می توان در آنها آرامش پیدا کرد و انرژی جدید جمع آوری کرد. در اینجا، تا زمانی که موضوع کاغذ دیواری طرحی خیلی خاص نباشد و نیازه

کاغذدیواری مهدکودک از آلبوم disney marvel
کاغذدیواری مهدکودک از آلبوم disney marvel

ای سنین و جنسیت های مختلف را برآورده کند، کمی رنگ و تحریک معمولا گزینه های مناسبی هستند. الگوهای گرافیکی مدرن، الگوهای هندسی جذاب با جلوه‌های چند بعدی، یا تقلید چوب واقعی در رنگ‌های همسان، نیز انتخابی عالی هستند.

 

کاغذ دیواری برای بخش های مختلف ساختمان مدرسه

برای سرسراها، راهروها و یا راه پله‌های مرکزی، کاغذدیواری مهدکودک طرح‌دار با موضوعات تاریخی یا آن‌هایی که به اصول ارزش‌های مدرسه اشاره دارند، ایده‌ای پسندیده و مناسب است. بسیاری از مدارس به نام شخصیت‌های مشهوری مانند شاعران، نویسندگان، هنرمندان یا دانشمندان نام‌گذاری شده‌اند و الگوهای خاص کاغذ دیواری می‌توانند ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با آنها ایجاد کنند. ویژگی‌های معماری، دوره‌ای که ساختمان در آن ساخته شده است یا سایر ارتباطات تاریخی را می‌توان در کاغذدیواری‌های سبک باروک یا رنسانس، باهاوس یا هنر مدرن منعکس کرد. بسیاری از مؤسسات آموزشی مبتنی بر مفاهیم آموزشی هستند که می توانند با نقوش کاغذ دیواری تجسم شوند. موضوعاتی که می توانند برای انتخاب کاغذدیواری مهدکودک و یا مدرسه استفاده شوند، تقریبا بی پایان هستند. در نهایت می توانید با ما تماس بگیرید و از میان مجموعه های پرتعداد کاغذدیواری مهدکودک و کاغذدیواری مدرسه که در شرکت رویا موجود است کاغذدیواری نهایی را با توجه به کاربری شما پیدا خواهیم کرد.

 

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی