به شما پیشنهاد می کنیم پیش از انتخاب و خرید موکت هتلی مطلب زیر را مطالعه کنید. در صنعت هتلداری، ارائه خدمات به معنای ایجاد یک تجربه ویژه و درجه یک است.  زمانی که شروع به طراحی و انتخاب کفپوش موکت برای هتل می کنید، در واقع در حال خلق یک محیط بی عیب و نقص و منحصر به فرد هستید. شما وظیفه دارید از همان لحظه‌ای که مسافران و مهمانان هتل وارد می شوند، آنها را درگیر و شگفت زده کنید و چه راهی بهتر از اینکه اجازه دهید پا روی سطحی با طراحی منحصر‌به‌فرد بگذارند؟

ما می دانیم که هر پروژه هتلی ویژگی های خاص خودَش را دارد و ایجاد محیطی بی‌نظیر برای اقامت را هدف قرار می دهد. انتخاب کفپوش مناسب برای تمام پروژه‌های از این دست، کار بسیار دشواری است. به همین دلیل ما این مقاله را به عنوان راهنمای جامع انتخاب کف‌پوش مناسب برای هتل، تألیف کردیم تا شما را در جریان تمام مراحل انتخاب موکت خوب و استاندارد برای هتل، نصب و نگهداری از آن، قرار دهیم.

و اگر دوست دارید در خصوص کاغذدیواری هتلی بیشتر بدانید، مطلب کاغذدیواری هتلی، چرا هتل های پرستاره از کاغذدیواری استفاده می کنند؟ را از دست ندهید؟

چرا از موکت به جای سایر کفپوش‌ها برای هتل  استفاده می‌شود؟

برای ایجاد یک محیط منحصر به فرد در اقامتگاه‌های گردشگری و هتل‌ها موکت بهترین گزینه است. می‌توانید سراغ موکت‌هایی بروید که به طور خاص برای هتل‌ها، رستوران‌ها و اتاق‌های کنفرانس طراحی شده‌اند.

در حالی که سایر گزینه‌های کفپوش، مانند چوب، بتن صیقلی، کاشی و سنگ فاقد تنوع در سبک، طراحی، بافت و ساختاری هستند به همین دلیل برای ساخت محیطی جذاب در هتل روی آن‌ها نمی‌توان حساب کرد. علاوه بر آن اگر موکت هتلی به درستی نصب و نگهداری شود، مزایای آن قابل چشم‌پوشی نیست. بیایید نگاهی به برخی از آنها بیندازیم:

تنوع سبک

طراحی موکت‌های هتلی متنوع و بسیار زیباست. برای انتخاب‌شان طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، طرح‌ها و بافت‌های گوناگون رو به روی شما قرار دارد. شما می‌توانید به راحتی موکت‌های مطابق با پروژه‌تان را انتخاب کنید. در صنعت هتلداری، این تطبیق‌پذیری بسیار مهم است! طرح‌های موکت مستقیماً بر تجربه مهمانان تأثیر می گذارد.

در گذشته محدودیت‌های زمانی و قیمتی روی انتخاب موکتی جذاب و استاندارد، تأثیر زیادی می‌گذاشت.  اما امروزه پیشرفت در فناوری و تزریق رنگ به این صنعت باعث شده تا طرح‌های سفارشی موکت برای هتل‌ها و مهمان‌سراها  سریع تر تولید شده و در مقرون به صرفه‌ترین حالت ممکن در اختیار هتلداران قرار گیرد. 

اینجاست که دیگر خلاقیت و تفکر شما مرزها را تعیین می‌کند.

ماندگاری بالا

در حالی که تعدادی از افراد تصور می‌کنند موکت‌ها طول عمر زیادی ندارند، باید بگوییم یک موکت هتلی با کیفیت که به درستی انتخاب شده باشد، 10 تا 30 سال دوام می‌آورد.

هتل خورشید هشتم پروژه تامین و نصب هتلی شرکت رویا طرح داخلی
هتل خورشید هشتم پروژه تامین و نصب هتلی شرکت رویا طرح داخلی

کاهش سطح سر و صدا

به عنوان معمار و طراح، می‌دانید که محاسبه نویز برای پروژه‌های هتلی بسیار مهم است. اینجاست که موکت‌های هتل وارد عمل می‌شوند و نقش خود را به عنوان یک عایق صوتی به خوبی ایفا می‌کنند. به طور کلی موکت‌ها با جذب صدا به کاهش آلودگی صوتی کمک می‌کنند.

پایان الکتریسیته ساکن

الکتریسیته ساکن و شوک‌هایی که از آن به بدن‌تان وارد می‌شود، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. خبر خوب این است که با انتخاب موکت هتلی که حاوی الیاف رسانا بوده و به طور دائم ضد الکتریسیته ساکن است، به راحتی می توان این موضوع را کنترل و مهار کرد.

کنترل دما و بهبود بهره‌وری انرژی

الیاف موجود در موکت باید بتواند همچون یک عایق حرارتی طبیعی عمل کند. این به آن معناست که موکت‌ها گرمای قابل توجهی به محیط می‌بخشند و به سرعت گرما را از پاها خارج نمی کنند. این اتفاق باعث می‌شود محیطی دنج، گرم و زیبا بسازید. خلاصه باید بگوییم موکت‌های هتل نسبت به کفپوش‌های دیگر از منظر کنترل دما و انرژی کارآمدتر هستند.

چگونه موکت‌های هتلی مناسب انتخاب کنیم؟

حالا که دیگر مزایای استفاده ازموکت را برای پروژه هتلی خود می دانید، وارد مرحله بعدی، یعنی انتخاب طرح و رنگ مطابق با محیط هتل می‌شوید. طراحان و معماران داخلی می‌گویند برای داشتن فضایی مطلوب که با موکت پوشیده شده، باید به ماهیت فضایی که طراحی می‌کنید توجه داشته باشید. به عنوان مثال، آیا هتل شما فضایی گران قیمت یا معمولی دارد؟

موکت هتلی برای پروژه‌های سطح بالا

اگر در حال انتخاب موکت‌ برای یک هتل پنج ستاره یا رستوران درجه یک هستید، باید بدانید، مشتری شما به همه جزئیات فضایی که در آن قرار می‌گیرد توجه می‌کند. اینجا کار با انتخاب بهترین متریال تمام نمی‌شود! شما نیاز به یک فلسفه دارید! بدانید و آگاه باشید طرح موکت‌های شما داستانی را روایت می‌کند، این قصه در ذهن تمام مراجعه کنندگان‌تان حک خواهد شد. 

زمانی روایتگر بهترین داستان خواهید بود که موکتی با کیفیت را انتخاب کنید. با انتخاب موکتی باکیفیت از نظر بصری و بافت برای هتل، زمینه را برای ملاقات مجدد با گردشگران فراهم کرده و باعث می‌شوید آن‌ها شما را به دیگران معرفی کنند. یادتان باشد طرح‌های مرتبط و به هم‌پیوسته این تجربه را بهتر و شکفت‌انگیزتر می‌کند.  در این صورت فضا خود گویای هویت یا تاریخچه برند شما خواهد بود.

ویژگی‌های یک موکت هتلی خوب

پس از انتخاب طرح و رنگ موکت، نیاز به تحلیل ویژگی‌های دیگری، فراتر از ظاهر فیزیکی دارید. اگر طراح و معمار هستید در این خصوص با مالکان هتل حتما مشورت کنید تا هویت فضا را عمیق‌تر درک کنید.سپس استانداردهای جهانی و گواهینامه‌های محصول انتخابی‌تان را بررسی کنید. 

استاندارد EN 1307

EN 1307 یک استاندارد اروپایی است. موکت‌های دارای این استاندارد طول عمر بالایی دارند. 

این استاندارد خود به کلاس‌های متعددی طبقه‌بندی می‌شود:

طبقه بندی تجاری EN 1307

  • کلاس 31: استفاده متوسط – مناسب برای مناطق با ترافیک کم مانند اتاق‌های هتل
  • کلاس 32: استفاده معمولی – مناسب برای پروژه‌های تجاری و مناطقی با ترافیک زیاد، اما نه شدید، مانند رستوران‌ها
  • کلاس 33: استفاده سنگین – مناسب برای مناطقی با ترافیک بسیار بالا مانند سالن‌های پذیرایی هتل. همچنین برای پروژه‌هایی با مقدار زیادی از ریزش یا آلودگی (برای مثال بهتر است در مناطق روستایی یا دارای گل و لای از این محصول استفاده شود.)

تست درام Vettermann: ISO 10361

برای واجد شرایط بودن برای ISO 10361 موکت تحت آزمایش Vettermann Drum قرار می‌گیرد. در این تست تغییرات موکت و میزان کوبیده شدن آن بر اثر تردد بررسی می شود.. این تست برای موکت‌هایی که در فضای ورودی‌ها و پیاده‌روها مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار مهم است. این آزمون نتایج را در مقیاس 1تا 5 ارائه می دهد. اگر در این آزمون امتیاز 1 داده شودیعنی موکت تغییر زیادی می کند و اگر امتیاز 1 را دریافت کند به این معنی است که با وجود تردد زیاد بدون تغییر باقی می ماند.

راهنمای انتخاب و خرید موکت هتلی
راهنمای انتخاب و خرید موکت هتلی

سایر طبقه بندی‌ها و آزمایشات برای موکت

  • طبقه بندی آتش سوزی – هرچه سرعت گسترش آتش کمتر باشد، شانس سرنشینان برای رسیدن به محل امن بیشتر است. برای ایمنی بیشتر، در تولید بسیاری از موکت‌ها از مواد بازدارنده شعله یا پرکننده‌های مقاوم در برابر شعله استفاده می‌شوند. این کار از گسترش شعله‌ها جلوگیری می کند و دود را با آزاد کردن مولکول‌های آب سرکوب می‌کند و زمان تخلیه محیط را افزایش می‌دهد.
  • ثبات رنگ – موکت‌ها از نظر ثبات رنگ یا مقاومت در برابر محو شدن رنگ با تکنیک‌های مالش مرطوب و خشک آزمایش می‌شوند. بر این اساس از 1 تا 5 امتیاز دریافت می‌کنند. موکت دارای امیتاز 5 بهترین و مرغوب‌ترین نوع کالاست.
  • مقدار بازتاب نور – بازتاب نور نشان دهنده درصد نور مرئی منعکس شده به نور چشم انسان است. توانایی بازتاب سطوح نور بر ظاهر پروژه نهایی شما تأثیر می‌گذارد. توجه داشته باشید که موکت‌های رنگ روشن بخش بیشتری از نور را منعکس می‌کنند و نیاز به نگهداری بیشتری دارند.
  • ISO 354 – اندازه گیری جذب صوتی موکت.

اگر می‌خواهید بدانید موکتی که انتخاب کردید – یا می‌خواهید انتخاب کنید – چه استانداردهایی دارد و برای چه فضاهایی مناسب است، لطفاً در تماس با ما تردید نکنید. ما کمک به شما در این زمینه را مسئولیت خود می‌دانیم.

آماده‌سازی برای پروژه موکتی هتل

اکنون ویژگی‌های موکت هتلی که به دنبال آن هستید را می دانید. حتی ممکن است موکت هتل خود را انتخاب کرده باشید. اما قبل از اینکه برای نصب آماده شوید، چه کاری باید انجام دهید؟

اینجا شما را برای مرحله که باید قبل از ثبت سفارش خود پشت سر بگذارید و بخش آماده سازی برای نصب راهنمایی می‌کنیم. به نظر ما تجهیز متریال یا بازسازی یک پروژه هتلی زمانی موفقیت‌آمیز است که ارتباط کاملی میان برنامه‌ریزان پروژه، تامین‌کنندگان، مشتریان و تیم نصب موکت برقرار شود.

در ذهن خود تمام مراحل خرید موکت را یک بار مرور کنید

ابتدا، قبل از ثبت سفارش، احساس کنید که موکت و طرحی که در ذهن دارید در عمل چگونه خواهد بود. نمونه موکت را در محل، به عنوان مثال در داخل اتاق هتل، بردارید و ببینید که در زمینه‌ای که قرار است نصب شود، چگونه به نظر می‌رسد. به تأثیر نور بر روی آن دقت کنید – نورپردازی‌های مختلف می‌تواند نحوه ظاهر موکت را به شدت تغییر دهد. اطمینان حاصل کنید که نمونه با همان کیفیتی که برای موکت نهایی مشخص شده ساخته شده است – این نیز بر ظاهر و احساس تأثیر می‌گذارد.

نقشه ای از کف تهیه کنید

ضروری است که قبل از شروع پروژه موکت هتلی خود، برنامه‌ریزی داشته باشید. اشتباهات ممکن است هزینه‌های گزافی را به پروژه تحمیل کنند. به خصوص در مورد موکت‌های دیوار به دیوار، که در آن قرارگیری و جهت درز برای دریافت بهترین نتیجه بسیار مهم است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک نقشه دقیق از شکل و محل قرار گرفتن موکت تهیه کنید و از سازنده موکت هتل خود بخواهید آن را بررسی کند تا از درستی همه جزئیات اطمینان حاصل کنید.

برای نصب موکت خود را آماده کنید

قبل از اینکه موکت شما تحویل داده شود، مهم است که جزئیاتی را هم از طرف تامین کننده و هم از نصاب خود دریافت کنید. برای مثال با تامین کننده در مورد اینکه آیا لازم است 24 ساعت موکت پیش از نصب در مکان قرار بگیرد یا خیر مشورت کنید. همچنین تعیین کنید که آیا لازم است فضا به مدت 48 ساعت یا بیشتر پس از نصب هوادهی شود یا خیر – این بستگی به چسب‌های استفاده شده دارد.

نگهداری از موکت هتل

برای جلب هر چه بیشتر رضایت مهمانان هتل از موکت‌های انتخابی، باید یک برنامه روشن برای نگهداری موکت داشته باشید. در این برنامه مناطقی که بیشتر آلوده می‌شوند را مشخص کنید و سپس در فواصل زمانی مرتب با بهترین روش‌ها لکه‌ها و کثیفی‌ها را پاکسازی کنید.

دیگر پیشنهادات ما به شما:

  • برای اطمینان از اینکه موکت هتل شما به بهترین شکل ممکن نگهداری می‌شود، توصیه می‌کنیم که از یک شرکت خدماتی حرفه‌ای برای انجام نگهداری منظم کمک بگیرید.
  • همچنین مهم است که از محصولات (مانند شوینده‌ها) و روش‌های نگهداری مناسب بانوع موکت خود، استفاده کنید.

در پایان نیز می‌توانید تمام این مراحل را به ما بسپارید و با خیال راحت بهترین طرح، رنگ و کیفیت موکت را تحویل بگیرید.

با ما در تماس باشید تا گام به گام همراه با یکدیگر بتوانیم یک هتل خوب و استاندارد بسازیم. فضایی که گردشگران بارها به آن مراجعه خواهند کرد و در گوشه گوشه‌اش بهترین خاطرات برای آدم‌ها ثبت خواهد شد. 

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی