متین ستوده و باربد بابایی شرکت کنندگان قسمت هشتم برنامه چیدمانه بودند و در چالش طراحی داخلی و چیدمان منزل این برنامه شرکت کردند. این دو هنرمند تصمیم گرفتند از کاغذدیواری های آلبوم ونگوگ برای چیدمان خانه استفاده کنند. در ادامه این مطلب نگاهی می کنیم به انتخاب های آنها و  تاثیر این انتخاب در طراحی داخلی خانه چیدمانه.

انتخاب های متین ستوده و باربد بابایی برای اتاق نشیمن

کاغذدیواری های اتاق نشیمن متین ستوده و باربد بابایی از آلبوم ونگوگ انتخاب شده بودند. این کاغذدیواری ها از طرح های ساده و روشن این آلبوم هنری استفاده کرده بودند و توانسته بودند  تعادل خوبی میان استفاده از یک کار هنری و  همچنین رنگی مدرن و روشن ایجاد کنند.

در دیوار اصلی اتاق نشیمن، کاغذدیواری با کد Van Gogh 17171 با رنگ کرم و طرحی تکرارشونده یاداور طراحی های ونگوگ استفاده شده بود. این کاغذدیواری ،توانسته بود  به شکلی ساده بدون اینکه توجه خاصی را جلب کند و مانع از دیده شدن دیگر اجزای دکوراسیون داخلی شود، حس و حالی هنرمندانه به فضا ببخشد.

کاغذدیواری 17171 از آلبوم ونگوگ انتخاب متین ستوده و باربد بابایی در قسمت 8 چیدمانه
کاغذدیواری 17171 از آلبوم ونگوگ انتخاب متین ستوده و باربد بابایی در قسمت 8 چیدمانه

در کنار دیوار اصلی، کاغذدیواری با کد Van Gogh 1729 با رنگ کرم استفاده شده بود. این کاغذدیواری نقش رنگ مکمل را در اتاق نشیمن ایفا می کرد. برای اینکه با مزایای استفاده از رنگ روشن و کرم در اتاق نشیمن بیشتر آشنا شوید در زیر نگاهی به استفاده از این رنگ در طراحی داخلی اتاق نشیمن انداخته ایم.

تاثیر استفاده از کاغذدیواری کرم و روشن در اتاق نشیمن

رنگ کرم یکی از رنگ های خنثی و ملایم است که به دلیل ویژگی های مثبتی که دارد، در دکوراسیون داخلی بسیار پرکاربرد است. این رنگ به دلیل روشنی و انعکاس نور، می تواند فضای اتاق نشیمن را بزرگ تر و روشن تر نشان دهد. همچنین، رنگ کرم حس آرامش و راحتی را به فضا منتقل می کند.

کاغذدیواری های کرم و روشن با انعکاس نور، می توانند فضای اتاق نشیمن را بزرگ تر و روشن تر نشان دهند. این ویژگی برای اتاق نشیمن های کوچک و کم نور بسیار مناسب است. همچنین رنگ کرم به دلیل ملایم بودن و آرامش بخشی، می تواند فضای اتاق نشیمن را به مکانی دنج و راحت تبدیل کند. این ویژگی برای اتاق نشیمن هایی که محل استراحت و جمع شدن اعضای خانواده است، بسیار مناسب است.

انتخاب کاغذدیواری در قسمت هشتم برنامه چیدمانه
انتخاب کاغذدیواری در قسمت هشتم برنامه چیدمانه

دیگر ویژگی رنگ کرم خنثی بودن آن است. بنابراین، به راحتی با سایر رنگ ها ترکیب می شود. این ویژگی باعث می شود که بتوان با استفاده از رنگ کرم، فضایی متنوع و جذاب در اتاق نشیمن ایجاد کرد. به عنوان مثال، می توان از مبلمان و سایر لوازم دکوراتیو با رنگ های مختلف برای ایجاد فضایی متنوع و جذاب استفاده کرد.

در نهایت، انتخاب کاغذدیواری کرم و روشن برای اتاق نشیمن، یک انتخاب هوشمندانه است که می تواند فضایی بزرگ، روشن و آرامش بخش در این اتاق ایجاد کند.

کاغذدیواری های ونگوگ در اتاق خواب

کاغذدیواری اتاق خواب متین ستوده و باربد بابایی نیز از آلبوم ونگوگ انتخاب شده بودند. این کاغذدیواری  با طرح ضرب قلم ونگوگ، فضایی متفاوت و زیبا به اتاق خواب داده بودند.

در دیوار اتاق خواب، کاغذدیواری با کد Van Gogh 17181 رگه هایی از رنگ های سبز، کرم و آبی روشن در خود دارد. این کاغذدیواری با طرحی خاص و منحصر به فرد، فضایی دلنشین و رویایی به اتاق خواب داده بود.

کاغذدیواری اتاق خواب متین ستوده و باربد بابایی در قسمت 8 چیدمانه
کاغذدیواری اتاق خواب متین ستوده و باربد بابایی در قسمت 8 چیدمانه

نکاتی از قسمت هشتم مسابقه چیدمانه

  • با وجود اینکه در تیزرهای این قسمت برنامه چیدمانه مجتبی شفیعی در نقش خواننده حضور داشت اما در هنگام پخش او در این قسمت برنامه دیده نشد. به نظر می رسد این قسمت برنامه چیدمانه دچار سانسور شده است.
  • این سومین مرتبه ای است که از آلبوم کاغذ دیواری ونگوگ در این شوی تلویزیونی استفاده می شود. پیش از این در قسمت پنج و هفت این برنامه نیز از این آلبوم کاغذدیواری استفاده شده بود. با این حساب این آلبوم کاغذدیواری را می توان پرطرفدارترین آلبوم کاغذدیواری هنرمندان دانست.

نظر شما در مورد انتخاب کاغذدیواری های ونگوگ توسط متین ستوده و باربد بابایی چیست؟ آیا شما هم این انتخاب را دوست داشتید؟ آیا از این ترکیب رنگی در دکوراسیون داخلی خود استفاده می کنید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

تماشای رایگان قسمت هشتم مسابقه چیدمانه

قسمت هشتم برنامه چیدمانه در تاریخ دوشنبه 15 آبان ماه از پلتفرم های نماوا و تماشاخونه و دیگر پلتفرم های آنلاین منتشر شد. همچنین این برنامه را به صورت رایگان می توانید از پلتفرم اپرا تماشا و دانلود کنید. البته توجه داشته باشید که هزینه اینترینت در این پلتفرم به شکل کامل برای شما محاسبه خواهد شد.

تماشای رایگان قسمت هشتم مسابقه چیدمانه

شرکت در مسابقه قسمت هشتم چیدمانه

به متین ستوده و باربد بابایی هنرمندان شرکت کننده در این قسمت برنامه چیدمانه امتیازی بین 100 تا 1000 دهید، و تا 48 ساعت قبل از شروع قسمت بعدی امتیاز خود را به شماره 90000989 ارسال کنید تا یکی از برندگان جایزه بزرگ این قسمت برنامه چیدمانه باشید.

 

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی