امروزه از جمله مهم‌ترین مسائل برای تمامی افراد جامعه، داشتن شغلی مناسب است که بتوانند به راحتی و در آرامش هزینه‌ی زندگی خود و خانواده‌شان را در بیاورند. از سویی دیگر با گسترش و توسعه‌ی تکنولوژی، اینترنت و فناوری اطلاعات، روزبه‌روز شاهد دورکاری توسط افراد مختلف هستیم که بدون رفتن به محل کار، و از منزل به انجام وظایف خود می‌پردازند. این موضوعات بیانگر اینست که در دوران حاضر مردم ساعات زیادی از روز را در محیط کار می‌گذرانند و عدم توجه به طراحی مناسب محیط کار سبب نارضایتی افراد می‌شود. از این رو اهمیت پرداختن به طراحی اتاق کار بر همگان نمایان است و انتخاب رنگ و طرح مناسب دیوارها، از جمله مهم‌ترین بخش‌های طراحی اتاق کار است که باید مورد توجه قرار گیرد. از آن‌جا که رنگ کردن دیوار مشکلاتی از جمله بوی نامطبوع، سرعت پایین در اجرا و نبود تنوع در طرح را دارد بسیاری از افراد کاغذدیواری را به آن ترجیح می‌دهند. هم‌چنین برخی نمونه‌های کاغذدیواری قابلیت شستشو نیز دارند که بسیار مناسب اتاق کار می‌باشد. کاغذ دیواری های برند پرایم بهترین گزینه برای دکور اتاق کار می باشند.

این مقاله به بررسی کاغذ دیواری اتاق‌های کار در اداره و منزل و نحوه‌ی انتخاب هریک می‌پردازد.

کاغذدیواری در حالت کلی می‌تواند سبب روح بخشیدن به محیط کار انسان شود.
انسان‌ها در محیط‌های کاری نیازمند تمرکز و آرامش هستند تا بتوانند به بهترین نحو و در سریع‌ترین زمان، کار خود را انجام دهند پس لازم است اتاق کار فضایی آرام، روشن، پرنور و عاری از هرگونه طرح و نقشی که سبب حواس‌پرتی می‌شود، باشد. به همین جهت کاغذدیواری‌ اتاق کار معمولا از رنگ‌های ملایم و خنثی مانند رنگ‌های سفید، بژ، طوسی روشن، کرمی، لیمویی، استخوانی و … انتخاب می‌شوند، این درحالی است که برخی مردم همواره رنگ‌های تیره مانند دودی، مشکی و خاکستری تیره را برای محیط پیرامون خود ترجیح می‌دهند و نمی‌توان بر آن‌ها خرده گرفت. هرچند در این حالت توصیه می‌شود کاغذدیواری‌های تیره در کنار کاغذ دیواری‌های روشن استفاده شود تا ترکیبی زیبا پدید ‌آورد، به این صورت که یک دیوار با کاغذدیواری تیره پوشانده ‌شود و برروی دیوارهای مجاور کاغذدیواری روشن هماهنگ با آن نصب ‌شود. آلبوم میراکل پیشنهاد خوبی برای ست شدن با دیگر آلبوم های کاغذ دیواری می باشد.

دیوار پشت میز و صندلی

دیوار پشت میز و صندلی کار که بیشترین دید را از بیرون دارد و ازطرفی مقابل چشمان فرد مشغول به کار نیست، بهترین دیوار برای نصب کاغذدیواری تیره است.
از آن‌جا که وجود هارمونی رنگ مابین اجزای موجود در دکوراسیون هر فضا، نکته‌ای بسیار مهم است، در انتخاب رنگ کاغذدیواری اتاق کار باید هم‌خوانی رنگ کاغذ با سایر اجزا و مبلمان در نظرگرفته شود. برای مثال در اتاق کاری با رنگ غالب مبلمان قهوه‌ای و فندقی، کاغذدیواری با رنگ کرمی روشن یا بژ پیشنهاد مناسبی است.
طرح‌های کاغذدیواری‌ مناسب اتاق کار عبارت‌انداز: طرح‌های مدرن، ساده، سه‌بعدی، هندسی و کلاسیک. البته هرکدام را باید متناسب با مبلمان و جو حاکم بر اتاق کار انتخاب کرد.

استفاده از کاغذدیواری های ساده ومدرن برای اتاق کار

کاغذدیواری‌های ساده و مدرن علاوه بر آرامشی که به فضا می‌دهند، انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های شغلی را نیز فراهم می‌کنند. از سوی دیگر کاغذدیواری‌های ساده مانند لاینن استوری پرایم به هیچ وجه اتاق را شلوغ نمی‌کند و این امکان را می‌دهد که از وسایل دکوری در فضای داخلی و تابلوهایی بر روی دیوارهای اتاق کار استفاده کنیم. استفاده از کاغذدیواری با رنگ‌های شاد و طرح‌های هندسی سبب افزایش انرژی و تحول در فضای کار می‌شود. هم‌چنین کاغذدیواری با اشکال هندسی و طرح‌های سه بعدی سبب القای حس پویایی و حرکت و عدم خستگی و کسلی می‌شود. کاغذدیواری با طرح‌های سه بعدی علاوه براینکه به فضا عمق می‌دهند سبب بزرگ به نظر رسیدن فضا می‌شود. استفاده از کاغذدیواری‌ با طرح‌هایی با مضمون طبیعت سبب افزایش سرزندگی و نشاط در محیط کار می‌شود.

در صورتی که سقف اتاق کار کوتاه است می‌توان کاغذدیواری‌هایی با طرح‌های عمودی انتخاب کرد که ارتفاع اتاق را بلندتر از وضع موجود نشان دهند. برای اتاق‌های کار با مساحت محدود می‌توان با استفاده از کاغذدیواری‌هایی با رنگ‌های روشن، فضای اتاق را وسیع‌تر از وضع موجود نشان داد. در صورتی که به نور زیاد و آرامش در اتاق کار نیاز باشد باید از کاغذدیواری‌هایی با طرح‌های ملایم و رنگ‌های روشن استفاده کرد.
جهت افرادی که خواهان محیط کاری پرهیجان و بانشاط هستند استفاده از کاغذهایی با رنگ‌های نارنجی، زرد و بنفش پیشنهاد می‌شود.
درصورتی که اتاق کار در اداره قرار دارد، می‌توان با استفاده از کاغذدیواری با طرح لوگوی مخصوص شرکت، فضا را حرفه‌ای‌تر نشان داد. حتی می توانید بعد از نصب کاغذ دیواری پرایم لوگو یا آرم خود را روی آن درج و نصب نمایید.

جمع‌بندی

باتوجه به مطالب بالا این موضوع دریافت می‌شود که در انتخاب کاغذدیواری اتاق‌ کاری که در اداره قرار دارد باید این مطلب در نظر گرفته شود که رنگ و طرح آن‌ تا حدودی حالت رسمی‌تر و آرام‌تری داشته باشد؛ پیشنهاد ما استفاده از کاغذدیواری های 7 متری فرانسوی برند پرایم می باشد، چراکه مراجعه‌کننده‌های زیادی در طول روز به آنجا رفت‌وآمد می‌کنند درحالی‌که در اتاق‌ کاری که در منزل است، آزادی بیشتری در انتخاب رنگ و طرح وجود دارد. در نهایت انتخاب کاغذدیواری اتاق کار ترجیحا باید توسط شخصی که بیشترین زمان را در آن‌جا می‌گذراند، صورت بگیرد تا در وهله‌ی اول فرد در اتاق کارش احساس آرامش داشته‌باشد.

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی