پارکت لمینت نوعی پوشش کف است که برای کف پذیرایی، آشپزخانه و سایر قسمتهای ساختمان به کار میرود. این متریال دارای رنگهای متنوعی است که رنگ این کفپوش را با توجه به دکوراسیون داخلی مثلا نوع و مدل کابینت و سایر قسمتهای پذیرایی انتخاب می کنیم.

لمینیت نوعی پوشش کف است که اصطلاحا به آن لمینت، لامینت، پارکت لمینت و حتی به اشتباه پارکت نیز می گویند.  این پارکت لمینت در کف پذیرایی ، آشپزخانه و سایر قسمت ها مورد استفاده قرار میگیرد. در این مطلب با پارکت لمینت کف آشنا می شویم و مزایا و معایب پارکت لمینت را بررسی می کنیم.

کاربرد پارکت لمینت کف

لمینت پوششی مناسب برای کف منازل مسکونی، اداری و تجاری است که عمده مصرف آن در منازل و واحدهای مسکونی می باشد. میزان تردد و استحکام آن به اصطلاح استاندارد AC تعیین کننده مکان استفاده از این متریال می باشد. هر چه AC لمینیت ها بیشتر باشد برای فضاهای پرتردد مناسب تر است.

مزایای پارکت لمینیت

برای مشاهده انواع طرح های لمینیت سولوود کلیک کنید.

مزایا و معایب کفپوش لمینیت یا اچ دی اف

پارکت لمینت ها به کف اتاق و یا آشپزخانه چسبانده نمی شوند، بلکه توسط شیارهایی که به آنها کلیک (Click) گفته می شود و دور تا دور لمینت ها وجود دارد، به صورت نر و ماده در یکدیگر قفل می شوند و به اصطلاح روی فوم های صداگیر به صورت شناور نصب می شوند. افزایش سطح کار ، باعث بیشتر شدن وزن لمینت های در هم قفل شده می شود و همین وزن، یکی از عوامل نگهدارنده لمینت ها بر روی کف بدون استفاده از چسب می باشد.

به علت عدم استفاده از چسب در نصب پارکت لمینت ها، کف اتاق صدمه نمی بیند. به عنوان مثال اگر کف اتاقی سنگفرش باشد و روی آن لمینت اجرا شود، اگر بنا به دلایلی بخواهیم پس از مدتی لمینت ها را جمع کنیم، بدون اینکه کوچکترین آسیبی به سطح سنگ زیرین وارد شود، می توانیم این کار را انجام دهیم. بدین ترتیب پارکت لمینت ها را می توان تا چندین بار پس از نصب جمع آوری و مجددا در محلی دیگر نصب کرد البته اگر جمع آوری با دقت و ظرافت صورت پذیرد.

پارکت لمینت ها به علت فومی که قبل از نصب در زیر آنها پهن می شود، پس از اجرای کامل، تا حد زیادی از انتقال صدا به طبقه زیرین جلوگیری می کنند. در بعضی از ساختمان ها بعد از نصب لمینیت روی آن کفپوش دیگری نصب می کنند و لمینیت را صداگیر ساختمان می کنند و از انتقال صدا به طبقه زیرین جلوگیری می نمایند.

فوم زیر پارکت لمینت ها علاوه بر عایق صدا، عایق حرارت و برودت نیز می باشد.

لمینت‌ها نسبت به آب بسیار مقاوم‌تر از پارکت‌های چوبی قدیمی هستند. ولی کاملا مقاوم در برابر آب نیستند. به همین دلیل شما می توانید با تی مرطوب به راحتی آنرا نظافت نمایید. راه های نگهداری و نظافت از لمینت را در دیگر مقاله ی سایت ما بخوانید.

لمینت‌ها نسبت به اجسام نوک تیز بسیار مقاوم می باشند و به راحتی خش بر نمی دارند. پارکت لمینیت سولوود پیشنهاد بسیار خوبی برای فضای پذیرایی از میهمانان شماست و در اثر تردد خش بر نمی دارد.

سرعت نصب و اجرای پارکت لمینت بسیار بالاست. به طور میانگین یک واحد با مساحت 100 متر مربع در یک روز الی یک روز و نیم اجرا می‌شود. به دلیل اینکه پارکت لمینیت به صورت شناور و روی فوم نصب می شود پس از نصب هیچ بویی در محیط وجود ندارد و شما به راحتی می توانید اسباب و لوازم محل را چیدمان نموده و از فضا استفاده فرمایید.

پس از نصب نیازی به ساب و لاک ندارد.

بسیار مقرون به صرفه‌تر از دیگر مصالح ساختمانی مانند سنگ، سرامیک و … می‌باشد.

لمینیت های سولوود شرکت رویا طرح داخلی به دلیل افزایش ضریب انتقال حرارتی در صورت گرمایش از کف، به راحتی گرما را به بالا انتقال می دهند و دچار هیچ آسیبی نمی شوند.
به دلیل وجود فوم های آندرلی که جدیدا وارد بازار شده اند پارکت لمینیت های سولوود مشکلات پارکت های قدیمی را ندارند و در اثر راه رفتن در محیط سر و صدایی ایجاد نمی گردد. این لمینیت ها در مقابل آتش مقاوم هستند و به اصطلاح کندسوز یا دیرسوزند و شعله آتش را پخش نمی کنند.
مشکل انبساط و انقباض لمینیتها با ایجاد گپ در چهار طرف دیوار به راحتی حل شده است و روی آن فضای خالی را با قرنیز به راحتی می پوشانند. نصابها معمولا این در انقطاع را در انتهای ۴طرف کار به میزان ۸ میلیمتر تا یک سانت باید رعایت کنند.

برای آشنایی بیشتر با کفپوش های لمینت مطلب جدید ما با عنوان کفپوش لمینت چیست و چه تفاوتی میان لمینت و پارکت وجود دارد؟ را مطالعه کنید. 

مزایای لمینیت نسبت به پارکت

شرکت رویا طرح داخلی به زودی کفپوش لمینت ایرانی جدید خود که تولید کشور عزیزمان ایران می باشد و تحت تکنولوژی کشور آلمان تولید شده است را رونمایی می کند. لمینیت جدید سولوود مناسب فضاهای مسکونی و اداری است و از بهترین و باکیفیت ترین متریال های روز دنیا در ایران تولید شده است.

با پیگیری صفحات مجازی شرکت رویا طرح داخلی خبرهای جدید ما را پیگیری نمایید.

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی