در دنیای امروز، استفاده از پارکت لمینت به عنوان یک مصالح دکوراتیو و فرآیند طراحی داخلی به سرعت در حال گسترش است. این نوع پارکت با اجزاء تشکیل‌دهنده‌ای متنوع تولید می‌شود که هر یک ویژگی‌های منحصر به فردی به آن اضافه می‌کنند. در این متن، به بررسی اجزاء تشکیل‌دهنده‌ی پارکت لمینت اکسپرینس می‌پردازیم که با استفاده از لایه‌های مختلف، یک محصول با خصوصیات برجسته ایجاد می‌کند.

نصب لمینیت اکسپرینس
نصب لمینیت اکسپرینس

لايه‌های تشکيل دهنده پارکت لمينت عبارتند از :

 لايه فوقانی

از ترکيب اکسيد آلومينيوم اشباع شده با رزين می باشد که باعث زيبايی و استحکام محصول شده است .

لايه کاغذ طراحی

لايه طراحی از جنس کاغذ بوده و در پروسه توليد بين لايه فوقانی و لايه اصلی (HDF) قرار گرفته و مشخص کننده طرح و رنگ می باشد.
در لمینیت اکسپرینس شرکت رویا طرح داخلی تلاش کردیم که طرح های منتخب با نیاز مشتریان و رنگ های روز دنیا همخوانی داشته باشد.

لايه ميانی HDF 

لايه اصلی پارکت لمینت HDF محسوب شده و با فشردگی بسياری که داراست، استحکام فوق‌العاده به همراه حداقل جذب آب را به ارمغان آورده است.

لايه تحتانی

که از ترکيب رزين و يک لايه عايق تشکيل شده است که مستقيما بر روی فوم مصرفی قرار می گيرد .

لمینت‌ها معمولاً مستطیل شکل هستند و ابعادی در حدود عرض بین 14 تا 25 میلیمتر و طولی بین 120 تا 140 میلیمتر دارند، ضخامت لمینت‌ها معمولاً 7، 8، 10 و 12 میلیمتر است.

پارکت لمینیت اکسپرینس با عرض 228 میلیمتر در دو طول مختلف 1390 و 1020 میلیمتر و ضخامت 8 میلی متر، تولید شده و در هنگام ترکیب این دو سایز زیبایی خاصی در فضا ایجاد می گردد.

توصیه می‌شود برای منازل از پارکت‌های با ضخامت حدود8 میلیمتر و در مکان‌های عمومی با تردد بالا از انواع 12 میلیمتر آن استفاده شود. لمینت را روی فوم و به صورت شناور نصب می‌کنند، لمینت‌ها دور تا دور و در هر چهار ضلع دارای شیارهایی (کلیک) هستند که در هنگام نصب، شیارها در یکدیگر قفل می‌شوند یا به اصطلاح کلیک می‌شوند و همین کلیک‌ها عامل ثابت نگهداشتن لمینت‌ها بر روی کف می‌باشد، و به همین علت نوع کلیک لمینت انتخابی بسیار با اهمیت است، لمینت به کف زیرین خود آسیب نمی‌زند و می‌توان تا چند بار آن را جمع و در محل دیگری مجدداً نصب کرد، لمینت به راحتی خش بر نمی‌دارد، همچنین در اثر حرارت سیگار نمی‌سوزد، فوم زیر لمینت باعث می‌شود تا هم عایق صدا باشد و هم عایق حرارت و برودت .
سرعت نصب لمینت بسیار بالاست به عنوان مثال ۱۰۰ متر مربع تقریبا در یک روز به اتمام می‌رسد و بلافاصله پس از نصب می‌توان وسایل را بر روی آن چید .
لمینت‌ها به طور معمول آنتی‌باکتریال و ضد حشره هستند، لمینت‌ها نسبت به آب نیز مقاومت خوبی دارند و به راحتی پارکت، آب را به خود جذب نمی‌کنند، البته این به معنای ضد آب بودن پارکت لمینیت نیست و اگر آبی بر روی آن ریخته شد بایستی به سرعت جمع شود، لمینت‌ها بر اساس ضریب سایشی (پاخور) دارای استانداردهای مختلفی هستند که با AC نشان داده می‌شوند مانند AC2, AC3, AC4 .
هر چه AC بالاتر باشد استاندارد تردد محصول به دلیل مقاومت سایشی بالاتر، بیشتر می گردد.

لمینیت اکسپرینس سولوود AC4 می باشد و برای استفاده در فضاهای مسکونی و اداری مناسب هست.
پارکت لمینت محصولی است تشکیل شده از یک لایه اصلی ( HDF High Density Fiber ) که بر روی هر دو طرف آن با استفاده از نیروهای پرس و دمای معین و تحت زمانهای مشخص، لایه‌های مختلفی پرس شده و پس از سپری شدن زمان لازم برای سرد شدن ( 7 الی 10 روز ) به ابعاد معین برش خورده، لبه‌هایش کلیک‌زده و جهت فروش بسته‌بندی می‌شود.

خرید لمینت اکسپرینس

برای خرید لمییت اکسپرینس به می توانید به شعبات، نمایندگی ها و عاملین فروش شرکت رویا در سراسر کشور مراجعه کنید. برای اطلاع از نزدیک ترین فروشگاه به محل زندگی شما می توانید از بخش منو وارد گزینه شعبات و نمایندگی های رویا شوید. همچنین همکاران ما در بخش صدای مشتربان با شماره 021259910001 می توانند به شما برای خرید این محصول در ساعات اداری کمک کنند. برای دیدن انواع لمینت های عرضه شده در شرکت رویا می توانید بر روی گزینه لمینت در منوی سایت کلیک کنید.

نتیجه‌گیری: با توجه به اجزاء تشکیل‌دهنده‌ی پارکت لمینت اکسپرینس، این نوع پارکت با ترکیبی از لایه‌های فوقانی، کاغذ طراحی، لایه میانی HDF و لایه تحتانی، به عنوان یک مصالح دکوری با ویژگی‌های منحصر به فرد طراحی و تولید می‌شود. این پارکت با ضخامت متنوع و ابعاد مختلف، توانسته است به طراحان و معماران امکان تنوع بخشیده و در طراحی‌های داخلی مختلف مورد استفاده قرار گیرد. از مزایای این نوع پارکت می‌توان به استحکام، مقاومت در برابر آب، طرح‌های دیزاین متنوع، سهولت نصب و مقاومت در برابر سایش اشاره کرد. در نتیجه، پارکت لمینت اکسپرینس با این اجزاء تشکیل‌دهنده‌ای که به همراه ویژگی‌های ذکر شده می‌آید، به عنوان یک گزینه جذاب در دنیای دکوراسیون و طراحی داخلی مطرح شده است.

 

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی