مزایای استفاده از کاغذدیواری در مقابل دیگر دیوارپوش ها مانند رنگ بسیار زیاد است. در این مقاله به مهمترین آن اشاره می‌کنیم. پس اگر در حال تغییر دکوراسیون هستید حتما این مقاله را بخوانید.

کاغذ دیواری به همراه صندلی
مزایای استفاده از کاغذدیواری

نداشتن بو و عدم ایجاد آلرژی

کاغذ دیواری به دلیل نداشتن بو می تواند جایگزین خوبی برای رنگ های معمولی باشند ، بسیاری از افراد به دلیل داشتن آلرژی به بوی رنگ ، کاغذ دیواری را به دیگر پوشش ها ترجیح می دهند . در ساختار برخی رنگ ها سرب وجود دارد که برای سلامت کودکان مضر است ، ولی کاغذ دیواری ها غالبا سلامت محورند .

نصب سریع و آسان

کاغذ دیواری ها خیلی با سرعت نصب می شوند و نیازی به زمان زیاد برای نصب شدن ندارند ولی در هنگام رنگ آمیزی فضا شما حداقل چند روز درگیر خشک شدن و رفع بوی رنگ هستید در صورتیکه یک ساعت پس از نصب کاغذدیواری می توانید خیلی راحت از فضا استفاده کنید.

ایجاد طرح هایی جذاب با ترکیبی از رنگها

یکی از مهم ترین دلایل مزایای کاغذ دیواری این است که طرح ها و رنگ هایی که به وسیله کاغذ دیواری می توان روی دیوار به وجود آورد، در حقیقت با نقاشی دیوار ها غیرممکن است. رنگ آمیزی دیوارها کاری بسیار عالی و ایده آل است، اما به شرطی که تمایل به تک رنگ بودن دیوارها داشته باشید یا بخواهید از دو رنگ متفاوت با هم، اما ساده برای دیوار های مجاور استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید طرح و نقشی خاص را با جلوه ای جذاب و متمایز بر دیوار داشته باشید یا منظره ای دیدنی را روی دیوار خانه خود ایجاد کنید ، تنها راه، استفاده از کاغذ دیواری است، زیرا درصورتی که شما در زمینه هنر طراحی و نقاشی توانایی خوبی نداشته باشید، ایجاد طرح و نقش زیبا روی دیوار، مطمئناً از توان شما خارج خواهد بود، بنابراین اینجاست که کاغذ دیواری بهترین گزینه برای دکوراسیون است.

امکان تعویض قسمتهای آسیب دیده

اگر فضای شما پس از مدتی دچار آسیب شد و یا به دلایلی کاغذ دیواری شما آسیب دید، شما به راحتی می توانید همان قسمت را تعویض کنید و نیاز به تجدید کاغذدیواری های تمام فضا ندارید و به هیچ عنوان تفاوت رنگی در فضا مشاهده نخواهید کرد.

بی خطر بودن از نظر اشتعال

در هنگام نصب هر رول کاغذدیواری از چسب های با پایه آب استفاده می شود و هیچ خطری در فضا از نظر اشتعال وجود ندارد. در صورتیکه برای رقیق کردن رنگ از تینر و مواد اشتعال زا استفاده می گردد و بایستی احتیاط بیشتری نمایند.

عدم پذیرش آلودگی و گرد و خاک

کاغذ دیواری برخلاف رنگ گرد و غبار به خود نمی گیرد و کثیف نمی شود. همچنین اکثر مدلهای موجود در بازار قابل شستشو هستند و با یک دستمال مربوط به راحتی تمیز می شوند. کاغذ دیواری های با الیاف گیاهی به اصلاح «نان وون» بهداشتی تر و دارای طرح های زیباتری هستند
خوب است بدانیم اکثر کاغذدیواری های مسکونی به صورت رول فروخته می شوند و هر رول معمولا 5 یا 7 مترمربع می باشد. در هنگام خرید کاغذدیواری بهتر است یک یا دو رول بیشتر از متراژ فضای مورد نیاز تهیه کنیم تا در صورت اشتباه در اندازه گیری و یا آسیب دیدن قسمتی از کاغذدیورای بتوانیم در آینده از مقدار اضافی استفاده نماییم.

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی