کاغذدیواری های موجود از سه قسمت لایه زیرین یا پشتی Backing و لایه میانی و سطح رویی یا نمای دکوراتیو کاغذدیواری تشکیل شده است.
لایه زیرین کاغذ دیواری ها از مواد مختلفی تشکیل شده اند و همین لایه پشتی در مقاومت کاغذ دیواری به رطوبت بسیار تاثیر گذار هستند:

1-لایه زیرین کاغذی : در این نوع کاغذدیواری از کاغذ به عنوان زیرلایه استفاده شده و برای افزایش استحکام و مقاومت در برابر رطوبت روی آن با موادی پوشش می دهند.
2-لایه زیرین پارچه : در این نوع کاغذدیواری از پارچه هایی مثل «کرباس نازک» یا «کتان» برای زیرلایه استفاده می شود.
3- لایه زیرین غیربافته شده یا نانوون : زیرلایه این نوع کاغذدیواری، ورقه هایی است از ترکیب رشته های بلند خمیر سلولز و الیاف پارچه با نوعی چسب ساخته می شود. سپس برای استحکام و تثبیت رنگ به آن رنگدانه و اکریلات اضافه می کنند. لایه های این مدل در تماس با رطوبت تغییر ابعاد نمی دهند یعنی به نوعی ضد رطوبت می باشند، بنابراین برای نصب این نوع کاغذدیواری می توان چسب را به جای کاغذ روی دیوار زد. این کار سرعت و سهولت نصب را بالا می برد در عین حال کاغذ دیواری پس از خشک شدن درز نمی اندازد.

اکثر کاغذ دیواری های پرایم والز شرکت رویا طرح داخلی نانوون هستند مانند: ونگوگ، سینوپسیس، ازولی، گلسی، کالر استوری و ….

4-پوشش وینیل اکریلیک : لایه زیرین این مدل کاغذی است و روی سطح نمای آن پوششی از اکریلیک اسپری شده است. این نوع کاغذدیواری قابلیت تمیزکاری و قابلیت کندن از سطح دیوار را دارد و نسبت به کاغذ معمولی یا بدون پوشش از مقاومت بالاتری نسبت به رطوبت برخوردار است.
5-پارچه ای با روکش وینیل اکریلیک : این نوع دیوارپوش زیر لایه پارچه ای دارد و با وینیل یا اکریلیک مایع پوشیده شده و طرح مورد نظر روی این پوشش چاپ شده است. این نوع دیوارپوش قابلیت تنفس دارد و هوا را از خود عبور می دهد و مقاومت خوبی در برابر رطوبت نیز دارد.
6-کاغذ با روکش وینیل سخت و جامد : در این نوع کاغذدیواری، لایه رویی به شکل یک لایه جامد از وینیل روی یک زیرلایه کاغذی لمینیت می شود. این نوع کاغذدیواری استحکام و دوام بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد و در برابر طوبت بسیار مقاوم است و همچنین قابلیت کنده شدن از دیوار و شست و شو را دارد.
7-کاغذ با روکش وینیل سخت، جامد و طرح برجسته : این نوع کاغذ دیواری هم از لمینت کردن ورقه ای از وینیل جامد روی زیر لایه کاغذی ساخته می شود و به وسیله حرارت نقش های برجسته ای را روی نمای آن ایجاد می کنند. تمیز کردن این نوع کاغذدیواری به علت برجستگی نقش ها کمی مشکل است ولی برجسته بودن جلوه خاصی به آن داده است.
8-پوشش دیواری با الیاف طبیعی : در این نوع پوشش دیواری بافته هایی از تار و پود طبیعی را روی زیرلایه ای از لاتکس اکریلیک یا مانند آن لمینت می کنند.
9-پوشش دیواری با الیاف مصنوعی : زیر لایه این نوع پوشش کاغذ یا لاتکس اکریلیک است و در سطح نمای آن الیاف مصنوعی استفاده می شود و نمای پارچه ای به سطح می دهد. مقاومت و استحکام آن از پوشش های دیواری با الیاف طبیعی بیشتر است.
10-پوشش دیواری آکوستیک یا با عایق صوتی : این نوع دیوارپوش، پوششی دکوراتیو با قابلیت جذب صوت و کاهش انعکاس صوت در محیط است. این نوع پوشش بیشتر در مکان هایی مثل استودیوها، سالن های کنفرانس، کتابخانه ها، لابی ساختمان ها استفاده می شود. این کاغذدیواری از تبادل صدا جلوگیری می کند.
به طور کلی از لحاظ جنس و متریال کاغذ دیواری های نانوون در برابر رطوبت و نم مقاومت بیشتری را دارند و قابل شستشو و نظافت هستند.

نمونه آلبوم های کاغذ دیواری نانوون (non-woven)

کاغذ دیواری نانوون داتچ مستر
کاغذ دیواری ازولی
کاغذ دیواری نانوون مکاسار

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی