امروزه تلویزیون در هر سبک چیدمانی از منزل وجود دارد و به مرکز دورهمی خانواده‌ها تبدیل شده‌است. فضای مربوط به تلویزیون گرچه در بیشتر مواقع فضایی محدود است اما نقش به سزایی در افزایش زیبایی منزل دارد. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بخش اول در دکوراسیون این فضا، دیوار پشت تلویزیون است که باید رنگ مناسبی برای آن انتخاب شود. در این مقاله سعی برآنست تا به ارائه پیشنهاداتی در زمینه انتخاب رنگ برای این دیوار بپردازیم.
فضای پیرامون تلویزیون اصولا مرکز خانه و اولین جایی است که بعد از ورود به خانه توجه را به خود جلب می‌کند. از این رو سعی برآن است تا با استفاده از رنگ‌های مناسب به برجسته شدن و تقویت این فضا کمک شود.
انتخاب رنگ مناسب برای دیوار پشت تلویزیون نقش مهمی در تماشای تلویزیون دارد. اگر به دکوراسیون بیشتر خانه‌ها توجه کنید متوجه تفاوت رنگ دیوار پشت تلویزیون با سایر دیوارها خواهید شد. افراد زیادی علاقه به انتخاب کاغذدیواری‌ برای دیوار پشت تلویزیون دارند. در این زمینه طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. البته ذکر این نکته ضروری است که انتخاب رنگ برای دیوار پشت تلویزیون موضوعی بسیار پیچیده است و در درجه اول به سلیقه شخص و رنگ مبلمان فضای تلویزیون بستگی دارد. مطالب گفته شده در ادامه جنبه‌ی پیشنهادی دارد.
استفاده از کاغذ دیواری با رنگ‌های گرم، شاد و جذاب:
این رنگ‌ها سبب می‌شود تا محدوده تلویزیون به صورت برجسته نمایان گردد. از سوی دیگر استفاده از این رنگ‌ها سبب ایجاد فضایی کاملا متفاوت و دوست‌داشتنی در این بخش خانه می‌شود و به هرچه بهتر جمع شدن افراد در این بخش از خانه کمک می‌کند. کاتالوگ کاغذ دیواری  Neo Royal پرایم والز پیشنهاد مناسبی برای استفاده در این بخش می باشد.
استفاده از کاغذ دیواری با رنگ‌های روشن:

رنگ‌های متضاد با تلویزیون، گزینه بسیار مناسبی برای دیوار پشت تلویزیون هستند. از آن‌جایی که بیشتر تلویزیون‌ها به رنگ‌های تیره هستند، استفاده از رنگ‌های روشن در این زمینه به نمایان شدن هرچه بیشتر تلویزیون کمک شایانی می‌کند. از سوی دیگر از مزایای استفاده از رنگ‌های روشن، بزرگ‌تر جلوه دادن فضای خانه است که در خانه‌هایی با متراژ پایین بسیار حائز اهمیت است. آلبوم کاغذدیواری پالادیو دارای رنگ های روشن و بافت دار خوبی برای پشت تلویزیون شما می باشند.

رنگ‌های تیره هرچند مزیت بزرگ‌تر جلوه دادن فضا را ندارند، اما استفاده از آن‌ها در دیوار پشت تلویزیون سبب افزایش تمرکز بر صفحه‌ی تلویزیون می‌شود. این رنگ‌ها با افزایش کیفیت چشم تماشاچی به بهتر دیده شدن تلویزیون کمک می کند. رنگ‌هایی مانند زغالی، آبی تیره، نفتی و مشکی، اختلالات بصری و حواس‌پرتی را کاهش می‌دهد و به مخاطب کمک می‌کند تا چشمانش را روی صفحه تلویزیون ثابت نگهدارد. البته رنگ یا کاغذدیواری تیره مورد استفاده در فضای پشت تلویزیون باید مات باشند که چشم را اذیت نکند.
طراحان زیادی به دلایلی که گفته شد، رنگ‌های تیره را برای دیوار پشت تلویزیون ترجیح می‌دهند، اما اگر شما راغب به استفاده از رنگ‌های تیره هستید، مجبور نیستید که کل فضای خانه را به رنگ تیره در بیاورید. دیوار پشت تلویزیون برای این منظور کافی است و بقیه دیوارها می‌توانند رنگ‌‌های متفاوتی داشته باشند.

ما پیشنهاد می کنیم به کاتالوگهای مدرن پرایم سری بزنید و از رنگ های تیره آن برای زیباکردن فضای خود استفاده کنید.

استفاده از کاغذ دیواری طرح‌دار:
در انتخاب رنگ کاغذ دیواری طرح‌دار همواره باید هارمونی آن با سایر بخش‌های دکوراسیون منزل مورد توجه قرار گیرد. برای مثال اگر از کاغذدیواری طرح‌دار برای دیوار پشت تلویزیون استفاده کرده‌اید، پیشنهاد می‌شود از قطعه‌های کوچک‌تری از آن در سایر نقاط منزل نیز استفاده کرده و به این طریق در فضای منزل هارمونی ایجاد کنید.

و اگر به پیشنهادات بیشتری برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون و کلا دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون نیاز دارید، با مطلب کاغذ دیواری پشت تلویزیون – ترفندهای طراحی دیوار اصلی اتاق نشیمن همراه شما هستیم. 

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی