نخستین ضیافت عصرانه معماران ایران، عصر پنجشنبه مؤرخ ۱۴ اردیبهشت به کوشش مؤسسه فرهنگی هنری هنرمعماری و با حمایت انحصاری شرکت رویا طرح داخلی برگزار گردید. این برنامه به مناسب معرفی برنده ساختمان سال ایران در سال ۱۳۹۵ و با یاد و گرامیداشت دکتر علی اکبر صارمی تدارک دیده شده بود. محل برگزاری این ضیافت، رستوران پریوه در طبقه‌ی هشتم مجتمع اداری تجاری سام سنتر بود.

در این برنامه ضمن گرامیداشت مقام محترم دکتر علی‌اکبر صارمی، ویلای لواسان اثر گیسو حریری و مژگان حریری(دفتر حریری و حریری واقع در نیویورک) به عنوان ساختمان سال ایران در سال ۱۳۹۵ معرفی گردید. این پروژه به کارفرمایی رامین وارسته و به اجرای نوید قاسمی و پرویز کلانتری آماده گردیده بود.

همچنین مرکز تجاری هارمونیک سنتر به معماری مرتضی رحیمی فاراب و ویلای توتستان اثر دفتر سهراب رفعت و همکاران به عنوان فینالیست‌های رویداد مورد تقدیر قرار گرفتند. در ادامه‌ی ضیافت آقای رامین وارسته به عنوان کارفرمای سال ایران و اقای نوید قاسمی به عنوان اجراکننده‌ی برتر سال ایران معرفی شدند.

بیانیه‌ی هیأت داوران اصلی(Grand jury)، آقایان دکتر سیروس باور، دکتر سیاوش تیموری، مهندس عبدالرضا ذکائی، خانم دکتر شیوا آراسته و آقای دکتر کوروش حاجی‌زاده نیز توسط خانم دکتر اراسته قرائت گردید. همچنین جناب دکتر سیروس باور به نمایندگی از هیأت محترم داوران به ایراد سخنرانی پرداختند. در این ضیافت تیزرهایی از بازدیدها و اتفاقات و نظرات داوران نیز بصورت میان برنامه منتشر شد.آقای علی تمیزکار ریس هیت مدیره رویا طرح داخلی هم در جملاتی از زیبا شناختی خداوت و تلفیق آن در زمین با انسان صحبت های ایراد کردند .

ضیافت عصرانه معماران ایران با هدف همدلی و اتحاد معماران ایرانی تدارک دیده شده بود و مهمانان آن به صورت دعوتی از معماران شاخص و متعهد به اخلاق و حرفه‌ای‌گری انتخاب شده بودند. جایزه‌ی ساختمان سال ایران نیز نخستین رویدادی بود که داوران برای انتخاب اثار شاخص به بازدید حضوری از آثار و گفتگو و تعامل با معماران پرداختند. بازه‌ی زمانی بازدید‌ها تقریباً یک ماه، از ۱۴ اسفند ۹۵ تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ بوده است.

خواهران حریری با کسب این جایزه علاوه بر تندیس کریستالی ویژه‌ی رویداد و لوح تقدیر و جایزه نقدی ویژه اهدائی از طرف شرکت رویا طرح داخلی، حامی انحصاری رویداد را نیز دریافت نمودند. لازم به ذکر است که در حاشیه‌ی این رویداد، برگزارکنندگان هدایایی به رسم یادبود به کلیه‌ی حضار اعطا نمودند و دو تن از معماران جوان، حرفه‌ای و آینده‌دار کشورمون نیز که به دلایلی دچار اختلاف نظر شده بودند، اقدام به آشتی و روبوسی نمودند. اقدامی که بر لزوم برگزاری بیش از پیش رویدادهایی از این دست و ترویج اخلاق حرفه‌ای و اتحاد در بین معماران ایرانی تأکید می‌نماید.

روابط عمومی شرکت رویا طرح داخلی

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی