با ظهور محصولات جدیدی که به بازار معرفی می شوند، تشخیص و انتخاب بهترین نوع کفپوش برای پروژه ممکن است کمی دشوار باشد. ما در این مقاله به معرفی و مقایسه 4  کفپوش LVT، لمینت، SPC و ARF می‌پردازیم. همراه ما باشید!

کفپوش لمینت

کفپوش لمینت یک نوع کفپوش  است که بر خلاف پارکت چوبی به صورت مستقیم از الوار چوب تولید نمی‌شود بلکه از الیاف چوب فشرده و به عبارت دیگرHDF  تولید می‌شود، همین امر سبب شده تا مقاومت و طول عمر متفاوتی به نسبت پارکت داشته باشد.

 لیمنت به دلیل الیاف چوبی که دارد در برابر آب و تغییرات آب و هوایی مقاومت بالایی ندارد برای همین نمی‌توان از آن درفضاهای بزرگ استفاده کرد. این کفپوش عایق صدا نیست و صدا را عبور می‌دهد.

SPC
پروژه انجام شده با کفپوش لمینت

کفپوش LVT

کفپوش وینیل لوکس LVT یا Luxury Vinyl Tile محصولی با هسته PVC ساده است. این کفپوش به دلیل هسته نرم و منعطفی که دارد، مقاومت کمی دربرابر خراش، ساییدگی و فرورفتگی دارد و مناسب فضاهای پرتردد نیست. این کفپوش در صورت قرارگرفتن زیر نور مستقیم رنگش را به مرور از دست می‌دهد. با این حال این کفپوش در برابر آب و روغن مقاومت بالایی دارد.

کفپوش LVT  دربرابر سرما و گرما تغییر اندازه می‌دهد به همین دلیل مناسب نصب در فضاهای بزرگ نیست.

کفپوش SPC

کفپوش وینیل لوکس LVT سال‌ها انتخاب مصرف کنندگان بوده است، اما به مرور زمان محصولی به نام SPC جای آن را گرفت.

کفپوش SPC یا Stone Plastic Composite  محصولی با هسته کامپوزیت سنگ و پلاستیک است. این کفپوش که به عنوان کفپوشی با هسته سخت یا وینیل مهندسی نیز شناخته می‌شود، در چهار یا پنج لایه ساخته می‌شود. در نصب SPC  نیز مانند ARF از سیستم کلیکی و ساده استفاده می‌شود.

این کفپوش به نسبت LVT در برابر افزایش یا کاهش دما مقاومتر ولی از ARF  ضعیف‌تر است. همچنین این محصول دربرابر نور مستقیم خورشید به مرور زمان کمرنگ می‌شود و درصورتی که درخشندگی خود را از دست بدهد قابل تعمیر نیست و باید جایگزین شود. پس بهتر است از این محصول در فضاهایی که مستقیما در مقابل نور خورشید قرار دارند استفاده نشود.

کفپوش ARF

کفپوش  ARF یا Audacity Rigid Floors با هسته مرکزی از جنس پودر سنگ آهک بسیار سخت و بسیار پایدار در برابر رطوبت، ضربه، سایش و فرورفتگی است که توسط یک روکش بسیار پیشرفته و چند لایه محافظت می ‌شود.این کفپوش صد درصد ضد آب است، به همین دلیل به راحتی می‌توان از آن نگهداری کرد.  کفپوش ARF با ظاهری زیبا و جذاب از چوب و بتن، برای همه فضاهای مسکونی، اداری، تجاری مناسب است.

می‌توان از این کفپوش به دلیل مقاوت بسیار بالا دربرابر سرما و گرما درفضاهای بزرگ استفاده کرد، بنابراین می توان آن را به صورت یکپارچه در فضاهای بزرگ نصب کرد و نیازی نیست تا هنگام نصب با پروفیل و دیگر ابزارها قسمت هایی که نصب می شوند را از یکدیگر جدا کنیم.

این کفپوش نسبت به کفپوش SPC عرض بیشتری نیز دارد.

این محصول درکنار مقاومت بالا، انعطاف لازم را دارد به همین دلیل شکنندگی spc را ندارد.

SPC
پروژه انجام شده با کفپوش ARF

در جدول زیر مقایسه ی این 4 کفپوش آمده است. هنگام انتخاب به کاربری محصول توجه کنید تا متناسب با هزینه و کاربری بهترین محصول را برای فضایتان انتخاب کنید تا در آینده متحمل هزینه‌های جدید و دردسرهای تعویض محصول نشوید.

مقایسه SPC و ARF

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی