به مناسبت روز ملی معمار ، نخستین کنفرانس سالیانه معماری معاصر ایران با حمایت شرکت رویا طرح داخلی و با همت پایگاه خبری فضای نو برگزار می شود.

در این رویداد که در تاریخ 5 الی 7 اردیبهشت ماه 1402 همزمان به مناسبت روز معمار در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران با موضوع «از تعریف تا تحریف در مبانی نظری» برگزار می شود آیین نکوداشت از مهرداد ایروانیان، محمد رضا قانعی و فیروز فیروز به عمل خواهد آمد.

ورود تمام علاقه‌مندان از خیابان قدس درب نگارخانه دانشگاه تهران  به این برنامه آزاد و بلامانع است.

برنامه روز نخست این رویداد در 5 اردیبهشت شامل سخنرانی و نکوداشت مهرداد ایروانیان از شیراز، و سخنرانی حامد مظاهریان، بیژن شافعی، حمیدرضا رحمانی و احسان مالکی، برنامه روز دوم در 6 اردیبهشت شامل سخنرانی و نکوداشت محمدرضا قانعی از اصفهان، و سخنرانی وحید قبادیان، علیرضامشهدی میرزا، رها اشرفی، مهدی علیرضایی و بهروز منصوری، و برنامه روز سوم رویداد در تاریخ 7 اردیبهشت شامل سخنرانی و نکوداشت فیروز فیروز از تهران و سخنرانی کورش فتحی، مسعود حاتمی، علی حقیقی،  مرجان فرضیان و  یاسر ملک‌زادگان خواهد بود.

دبیرخانه این رویداد در ضرورت و موضوع رویداد آورده است:  «معماری معاصر ایران علیرغم تلاش تمام دست اندرکاران آن ، برخورداری از جامعه‌ای دلسوز ،  مؤلفین توانمند و رسانه‌های معتبر، هنوز یک آوردگاه بزرگ برای طرح مسائل کلان و ملی خود ندارد. آوردگاهی که در آن طی چند روز بتوان متمرکز بر موضوعی خاص بحث کرد و به نکوداشت بزرگان آن همت گمارد. هدف از این رویداد ، ساخت چنین بستری است.

موضوع امسال با هم‌اندیشی جمعی از عزیزان همراه، می‌کوشد پرسشی پیش روی مخاطبان محترم گذاشته که در نهان آن، نقدی به خود نیز دارد. مبانی نظری به عنوان مهمترین تفاوت معماری با ساختمان سازی ، چقدر ارزش دارد و چرا برخی مواقع تعریف مبانی، به تحریف واقعیات آثار میل می‌کند. سخنرانان ارزشمند کنفرانس با عطف به تجارب غنی خود به این پرسش پاسخ خواهند داد و به ارایه راهکارهایی برای جوانان خواهند رسید.»

این برنامه از ساعت 16 الی 19 از تاریخ 5 الی 7 اردیبهشت در سالن شهید آوینی دانشگده هنرهای زیبا دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی