انتخاب رنگ برای هتل

در حقیقت رنگ می تواند بر درک ما از محیط پیرامون، تاثیر قابل توجهی داشته باشد. رنگ ها می توانند نوع تفکر و احساس ما را نسبت به اشیاء اطرافمان تغییر دهند
برای مثال مطالعات نشان داده اند که رنگ زرد اشتها را تحریک می کند در حالیکه رنگ آبی آن را سرکوب می کند.
رنگ های تیره تر مانند قرمز و یا رنگ مشکی، وزن ظاهری را از دید بصری افزایش می دهند در حالیکه رنگ های روشن تر موجب تصور سبک تر بودن اشیاء می شوند.

قدرت رنگ ها در تاثیرگذاری بر تصمیم گیری میهمان :

رنگ ها اغلب برای ارتباط احساسات استفاده می شوند اما به شیوه های مختلف بیان کننده و توصیف کننده احساسات هستند.
اگر از رنگ ها به درستی استفاده شوند، توانایی تحریک احساسات میهمان را خواهد داشت که این احساسات را می توان در جهت خاص و یا اهداف مورد نظر مدیران هتل به کار برد.

آبی : اعتماد، صداقت و آرامش

لابی های هتل همای مشهد و اتاق ها و پرده ها با این رنگ تزئین شده اند و به این نکته توجه ویژه داشته اند.
زرد باعث می شود که همه چیز گرم، دوستانه و سرگرم کننده به نظر برسد.
طراح هتل فردوس به این موضوع دقت نموده و از این رنگ در فضاها استفاده کرده است.

واقعیت جالب: 75 درصد مدادها در ایالات متحده، زرد رنگ هستند.
سبز نماد طبیعت است. این رنگ معمولا نشانه سلامت و صلح بوده و هتل های حامی طبیعت از این رنگ بهره فراوانی می برند. استفاده بهینه از این رنگ تاثیر بیشتری در محیط می گذارد. به علت اینکه طبیعت منعکس کننده رنگ هاست، انعکاس این رنگ ممکن است تأثیر منفی برروی رنگ پوست و رنگ بعضی از غذاها بگذارد بنابراین نباید از رنگ سبز به مقدار خیلی زیاد استفاده شود.

سیاه نشانه جدی بودن است!!!

کارشناسان برند می گویند که سیاه می تواند بیانگر “زرق و برق، پیچیدگی و انحصاری بودن” یک کالا، برند یا هتل باشد.
تأثیر شدید رنگ سفید زمانی است که با رنگ های دیگر هماهنگی ایجاد کند برای کاربرد در زمینه بسیار خوب عمل می کند اما برای دیوار ایده آل نیست چون درخشش آن در طولانی مدت چشم را خسته می کند. استفاده از رنگ سفید در رستوران های Fast Food مناسب است چون حداکثر صرفه جوئی از زمان در این مکان ها به کار می رود، دیوارهای سفید در این گونه رستوران ها درخشش مناسبی پدید می آورد و محیط رستوران را پاکیزه جلوه می دهد. گرچه رنگ سفید برای رو میزی مرسوم شده اما کار برد این رنگ برای رومیزی انتخاب خوبی نمی باشد زیرا سفید اغلب خنثی کننده رنگ غذا و وسایل روی میز می باشد. رومیزی های سفید در رستوران های نورگیر درخشش زیادی ایجاد می کند و باعث خستگی چشم می شود.

مشاهده کاغذ دیواری های پرایم والز با تفکیک رنگ

مطالعات نشان می دهند که رنگ مرجانی میهمان را از نظر جسمی و ذهنی بر می انگیزد و انرژی می بخشد. این رنگ نماد اعتماد به نفس، رقابت و سرعت است. این همان رنگ سال 2019 می باشد.

صورتی نمادی از زنانگی، پرورش و مراقبت است.
قرمز حسی از ضرورت و فعالیت را منتقل می کند. در ترکیب با طلا، برنج، چوب، کریستال، و آینه بسیار زیباست، قرمز با سیاه ترکیب کلاسیک شیکی می باشد. بعضی معتقدند که رنگ قرمز افزایش دهنده اشتهاست.

از رنگ های سرد و روشن می توان در طراحی رستوران ها بهره گرفت و مکان فوق را بزرگ تر از اندازه واقعی جلوه گر ساخت.
فضای ایجاد شده با چنین رنگ هائی از حد متعارف بزرگ تر و وسیع تر به نظرمی رسند عکس این عمل به کمک رنگ های تیره و گرم امکان پذیر است، اتاق های که از اندازه حقیقی بزرگ تر و سقف بلند تری دارند با استفاده از این رنگ ها کوچک تر و در نتیجه صمیمی تر به نظر می رسند و برای جلب توجه مناسبند رنگ های کرم، سایه و روشن های زیبائی درفضا ایجاد می کنند و محیط گرمی را فراهم می آورند.

برای مشاهده پروژه های هتلی کلیک کنید

نمونه پروژه های هتلی رویا طرح داخلی براساس روانشناسی رنگ ها

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی