کاربرد کاغذ دیواری ساده  در دکوراسیون مینیمال

کاغذ دیواری ساده Material World یکی دیگر از محصولات شرکت رویا طرح داخلی است که طراحی آن بیانگر بافت‌هایی چون بتن، چوب، گچ، مرمر و سنگ… است که از آن می‌توان برای دکوراسیون‌های مختلف به خصوص یک دکور مینیمال بهره برد. سبک دکوراسیون مینیمال برای کسانی که می‌خواهند در عین زیبایی، دکوری ساده، شیک و آرامش‌بخش داشته باشند بسیار کاربردی است.

اهمیت استفاده از بافت در طراحی داخلی مینیمال 

تا به حال برایتان پیش آمده به یک اتاق نگاه کنید و حس کنید چیزی کم دارد؟ حتی با وجود مبل، میز، قاب و رنگ و وسایل دکوری حس کنید زیادی مسطح است و به کمی تغییر نیاز دارد؟ بله آن تغییری که به آن نیاز دارید چیزی نیست جز اضافه شدن «بافت» به دکوراسیون شما.

بافت را می‌توان دقیقاً آن حسی تعریف کرد که از لمس اشیا به دست می‌آید. لمس سنگ مرمر، بتن، گچ و… که سطحی ناصاف دارند و با ایجاد ناهمواری فضا را از حالت یکدستی خارج می‌کنند. حتی می‌توان گفت که بافت بیشتر درک می‌شود و برای انتقال حس قدرتِ یک بافت، نیازی به تماس صرفاً جسمی نیست و از طریق دیدن یک بافت نیز می‌توانید آن را درک کنید.

شما با استفاده از بافت‌های مختلف می‌توانید فضاهای خاص و متنوعی را ایجاد کنید و از تأثیر آن شگفت‌زده شوید. استفاده از کاغذ دیواری ساده با طرح بافت‌های طبیعی مانند سنگ و چوب و بتن و… در یک فضای مینیمال می‌تواند موجب خلاقیت و بخشیدن روح به فضا شود.

کاغذ دیواری ساده آلبوم  Material world
کاغذ دیواری ساده آلبوم Material world

ایجاد بافت با کاغذ دیواری ساده در طراحی مینیمال

طراحی مینیمال در قرن بیستم با شعار “استفاده کمتر، تأثیر بیشتر” به وجود آمد که باعث توجه به جزئیات و حذف مواردی شد که ذهن مخاطب را به خود مشغول می‌کرد.
سبک مینیمال بیش از حد انتظار مورد توجه مخاطبان خود قرارگرفت. این شیوه دکوراسیون نشان داد با جزئیات ساده می‌توان در عین رساندن مفهوم، زیبایی و هنر را نیز پدید آورد.
در طراحی مینیمال خطوط، رنگ‌ها، بافت‌ها، اکسسوری‌ها و در واقع هر چیزی برای به کار رفتن در دکور به دلیل و مکان مخصوص خود نیاز دارد.
در سبک مینیمال بیشتر فضا خالی است و رنگ‌ها اغلب روشن انتخاب می‌شوند که ممکن است برای مخاطب در مدت طولانی خسته‌کننده به نظر برسد. از طرفی باید بدانیم که تضاد در هنگام طراحی یک امر ضروری است، زیرا فضا را متعادل نگه می‌دارد و باعث جذابیت بصری می‌شود.
حتماً تا به حال به این نتیجه رسیده‌اید که اگر همه چیز خیلی شبیه هم باشد، چشم ما برای تمرکز مشکل پیدا می‌کند. در اینجاست که استفاده از یک بافت در طراحی مینیمال واجب به نظر می‌رسد.
استفاده از کاغذ دیواری ساده Material World شرکت رویا طرح داخلی،که از بافت‌هایی مانند سنگ، کاشی، چوب، بتن و… در طراحی آن استفاده شده می‌تواند فضا را از یکدستی خارج کند و هم‌زمان فضایی را اشغال نکند؛ در واقع با استفاده کمتر از فضا، تأثیر بیشتری را به آن ببخشد و با یک تیر دو نشان بزند. که این همان شعار اصلی در سبک مینیمال است.
بافت‌ در طراحی هم می‌تواند به صورت طبیعی مانند استفاده از چوب، سنگ، پشم، آجر، پارچه و… به کار برود و هم به صورت مصنوعی مانند استفاده از کاغذ دیواری ساده که طرح بافت دارد و به همان میزان تأثیرگذار باشد.

انتخاب کاغذ دیواری ساده  متناسب با مبلمان در دکور مینیمال

شاید بارها با خود فکر کرده باشید چگونه می‌توانید بافت را متناسب با دکوراسیون داخلی خود و فضایی که در اختیار دارید به مجموعه‌تان اضافه کنید.
کاغذ دیواری طرح Material World می‌تواند یک اکسسوری شیک و یک بافت مصنوعی با هزینه‌ای مناسب برای هماهنگ شدن با اجزای دکور مینیمال منزل، اتاق کار، هتل و… باشد.
برای شروع، به فضای در دسترس خود به دقت نگاه کنید. میزان نور و فضای خالی را در نظر بگیرید. در سبک مینیمال بیشتر از رنگ‌های سبک مانند سفید به همراه تونالیته‌های آن، خاکستری‌ها و رنگ‌های پاستیلی به صورت محدود استفاده می‌شود که می‌توانید مقدار آن را کم و زیاد کنید.
اگر مبلمان شما رنگ روشنی مانند سفید یا کرمی دارد برای ایجاد تعادل بصری باید از یک کاغذ دیواری ساده با رنگی تیره‌تر و دارای بافت استفاده کنید که  باعث ایجاد تضاد و عمق بخشیدن به فضا شود.
بافت کاغذ دیواری می‌تواند چوب، بتن، فلز یا سنگ باشد و به فضا حالت طبیعی‌تری ببخشد. ولی اگر از مبلمان تیره استفاده می‌کنید بهتر است از یک پرده و کاغذ دیواری روشن با یک بافت طبیعی مانند بافت سنگ مرمر استفاده کنید و فضای مینیمالیستی را تقویت کنید.
به طور مثال می‌توانید میز ناهارخوری با سنگ مرمر را کنار مبل‌ها که رنگ تیره‌تری دارد، استفاده کنید و از یک کاغذ دیواری با طرح مرمر برای دیوار پذیرایی بهره ببرید تا با ایجاد یک فضای روشن آرامش را در سالن پذیرایی خود ایجاد کنید و ظاهری لوکس به آن ببخشید.
اگر از رنگ‌های پاستیلی مانند زرد، صورتی و یا آبی برای مبلمان خود استفاده می‌کنید حتماً کاغذ دیواری با یک تونالیته سرد انتخاب کنید. کاغذ دیواره ساده طرح بتن  و یا گچ  از کالکشن  Material World می‌تواند انتخاب مناسبی برای این چیدمان باشد.

تعادل البته در طراحی داخلی بسیار مهم است، بنابراین در نظر داشته باشید از بافت در طراحی خود بیش از حد استفاده نکنید و تنها یک دیوار را به آن اختصاص بدهید.

کاغذ دیواری ساده آلبوم  Material world
کاغذ دیواری ساده آلبوم Material world

طراحی دکور اتاق با کاغذ دیواری ساده

داشتن یک فضای مینیمال به این معنی است که باید از درهم و برهمی خداحافظی کنید و با انتخاب هوشمندانه میان اکسسوری‌ها بهترین دکور را طرحی کنید. این دکوراسیون بر نظم و چیدمان تأکید بسیاری دارد و برای کسانی که پیرو فلسفه فنگ‌شویی هستند بسیار مناسب به نظر می‌رسد.
کاغذ دیواری، مبلمان و پرده‌ها از عوامل تأثیرگذار در طراحی دکور خانه هستند. اگر به طبیعت و حضور چوب در دکوراسیون خود علاقه‌مند هستید، می‌توانید با به کار بردن بافت چوبی کاغذ دیواری ساده  Material World فضایی الهام‌بخش ایجاد کنید.
کاغذ دیواری ساده با طرح چوب در کنار تخت، میزکار و پرده‌های ساده می‌تواند هارمونی زیبایی را به وجود بیاورد. اتاق خواب به هر میزان مینیمال‌تر چیده شود آرامش بیشتری را منتقل می‌کند.

به کار بردن کاغذ دیواری ساده  Material World در کنار اشیا رنگی 

تزئین یک خانه مینیمالیستی شما را مجبور می‌کند با نگاه تازه‌ای به اشیا نگاه کنید و آن‌ها را با هدف خاصی به کار ببرید. اگر فضای شما کوچک است و سقف ارتفاع کمی دارد بهتر است  از یک کاغذ دیواری  با بافت گچ و یا بتن استفاده کنید تا آن را بزرگ‌تر نشان دهید. در کنار این رنگ‌های خنثی می‌توانید برای ایجاد تعادل بصری از کوسن، رواندازهای مبل و بالشتک‌های رنگی یا قاب‌های نقاشی رنگارنگ استفاده کنید.
این اکسسوری‌های رنگی وقتی در مقابل یک زمینه سفید یا رنگ خنثی قرار می‌گیرند، می‌توانند توجه شما را جلب کنند. کاربرد اکسسوی‌های رنگی در سبک مینیمال اگر به اندازه باشد، می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.
به طور خلاصه باید بگوییم که بافت مؤلفه‌ای است که باعث ایجاد بُعد در فضای داخلی شما در یک طراحی مینیمال می‌شود و با ایجاد تضاد یک هارمونی زیبا را  ایجاد می‌کند. برای استفاده کردن بافت در قالب‌های مصنوعی مانند کاغذ دیواری ساده یا بافت طبیعی مانند پارچه، سنگ و چوب… در فضای داخلی خود  نترسید. در عوض، از آن برای ایجاد فضایی متفاوت با حسی برتر کمک بگیرید.
شرکت رویا طرح داخلی برای یک طراحی متفاوت به سبک مینیمال با کاغذ دیواری ساده Material  World در کنار شما خواهد بود.

خرید کاغذدیواری ساده

برای خرید کاغذدیواری ساده و بافت دار برای طراحی مدرن خود می توانید با کارشناسان فروش ما با شماره 021259910001 و یا مراجعه به دفاتر رویا و یا نمایندگی ها و عاملین ما در سراسر کشور مراجعه کنید. برای پیدا کردن نزدیک ترین مرکز فروش محصولات رویا به خود از منوی بالای سایت بخش شعبات و دفاتر ما گزینه مناسب را انتخاب کنید.

همچنین برای دیدن طرح های کاغذدیواری جدید و آشنایی بیشتر با محصولات رویا مطلب طرح های کاغذ دیواری – جدیدترین کاغذدیواری های سال 1402 را مطالعه کنی.د

رویا طرح داخلی در شبکه های اجتماعی